• Leu / EUR4.9005
  • Leu / GBP5.4945
  • Leu / USD4.4823
ZF Agrobusiness
ZF Agropower. Un nou trend prinde contur în agribusiness: O companie din Timiş a plantat plopi energetici pe 300 ha şi a trecut de la pierderi la venituri anuale de până la 800 de euro/hectar
ZF Agropower. Un nou trend prinde contur în agribusiness: O companie din Timiş a plantat plopi energetici pe 300 ha şi a trecut de la pierderi la venituri anuale de până la 800 de euro/hectar miercuri, 00:06

Sunt convins că în România vor prinde foarte bine culturile de biomasă. Am făcut un calcul relativ simplu şi în România există minimum 2 milioane de hectare de teren agricol care se află într-o stare avansată de degradare, pe care dacă ar fi plantate cu culturi energetice, fie că vorbim de plopi, sălcii sau specii cu creştere mai rapidă cum ar fi salcâmul, ar putea asigura circa 20% din necesarul de energie al României

citește mai mult
ZF Agropower. Cum putem acţiona efiecient pentru a preveni şi a gestiona perioadele de secetă? „Trebuie să facem o strategie, de la zero, în ceea ce priveşte gestionarea secetei şi riscului de secetă din România.“
ZF Agropower. Cum putem acţiona efiecient pentru a preveni şi a gestiona perioadele de secetă? „Trebuie să facem o strategie, de la zero, în ceea ce priveşte gestionarea secetei şi riscului de secetă din România.“ marţi, 00:07

România a cunoscut tot mai multe perioade de secetă în ultimii ani, 2020 şi 2022 fiind doi ani agricoli foarte încercaţi din cauza vremii.

citește mai mult
ZF Agropower. Viorel Tămaş, Colina Farms, o fermă de legume bio care vinde direct către clientul final: „Noi cunoaştem consumatorul şi el ne vizitează în fermă. Relaţia care s-a închegat este una de încredere, serioasă, iar eu rămân competitiv în piaţă şi clientul rămâne fidel“
ZF Agropower. Viorel Tămaş, Colina Farms, o fermă de legume bio care vinde direct către clientul final: „Noi cunoaştem consumatorul şi el ne vizitează în fermă. Relaţia care s-a închegat este una de încredere, serioasă, iar eu rămân competitiv în piaţă şi clientul rămâne fidel“ 27 ian 2023

După ce în 2022 preţurile au crescut sem­nificativ la alimente, fidelizarea clienţi­lor a devenit una dintre priorităţile produ­că­torilor şi comercianţilor de hrană.

citește mai mult
ZF Agropower. Cum şi-a optimizat costurile un producător de legume din Olt în timpul iernii? Mihai Chesnoiu, Sere Chesnoiu: „În sere şi solarii avem culturi care nu trebuie încălzite. În principal, producem salată verde“
ZF Agropower. Cum şi-a optimizat costurile un producător de legume din Olt în timpul iernii? Mihai Chesnoiu, Sere Chesnoiu: „În sere şi solarii avem culturi care nu trebuie încălzite. În principal, producem salată verde“ 26 ian 2023

Mihai Chesnoiu, antrepre­norul din spatele Sere Chesnoiu, un business din judeţul Olt care produce legume de peste trei decenii, din care pe 5 hectare în câmp şi 6.000 mp de sere şi solarii, a ales să cultive în această iarnă în principal salată şi alte culturi care nu necesită încălzire, pentru a-şi reduce costurile cu energia electrică şi a preveni anumite scumpiri care ar fi putut să apară şi ar fi mărit, implicit, costul de producţie.

citește mai mult
ZF Agropower. Marian Olteanu, fondatorul Gramma Wines, vrea să întinerească via pentru o producţie mai bună şi replantează cele 15 hectare pe care le deţine lângă oraşul Iaşi. „Investiţia medie este de 22.000-23.000 de euro/hectar.“
ZF Agropower. Marian Olteanu, fondatorul Gramma Wines, vrea să întinerească via pentru o producţie mai bună şi replantează cele 15 hectare pe care le deţine lângă oraşul Iaşi. „Investiţia medie este de 22.000-23.000 de euro/hectar.“ 25 ian 2023

În penultima zi a anului trecut, 30 decembrie 2022, Mihai Olteanu se afla pe câmp în satul Vişan din ju­deţul Iaşi, unde a plantat 4 hectare de viţă-de-vie, activitate ce face dintr-un plan mai amplu de restructurare şi reconversie a podgoriei.

citește mai mult
ZF Agropower. Cum încep fermierii noul an şi ce obiective au: adaptarea la noua normalitate, optimizarea costurilor şi întreţinerea unei relaţii bune cu furnizorii, băncile şi consumatorii
ZF Agropower. Cum încep fermierii noul an şi ce obiective au: adaptarea la noua normalitate, optimizarea costurilor şi întreţinerea unei relaţii bune cu furnizorii, băncile şi consumatorii 24 ian 2023

Dacă în urmă cu câţiva ani obiectivul principal al fermierilor era să îşi crească randamentul şi să devină mai profitabili, în 2023, într-un context în care se discută tot mai des despre rezilienţă şi protejarea mediului, cât şi despre consumarea produselor cu „clean label“, priorităţile acestora s-au schimbat, pentru a rămâne în piaţă. Adaptarea la noua normalitate, optimizarea costurilor pentru a păstra preţurile sub control şi întreţinerea unei relaţii bune cu furnizorii, băncile şi consumatorii sunt câteva dintre obiectivele menţionate de invitaţii ediţiei din 13 ianuarie a emisiunii ZF Agropower.

citește mai mult
ZF AGROPOWER. Cum a reuşit familia Hodorogea, care a fondat Legume Verzi, o fermă legumicolă în judeţul Dâmboviţa,să-şi reducă pierderile: Am creat un brand de produse de bacănie pe care îl livrăm în toată ţara
ZF AGROPOWER. Cum a reuşit familia Hodorogea, care a fondat Legume Verzi, o fermă legumicolă în judeţul Dâmboviţa,să-şi reducă pierderile: Am creat un brand de produse de bacănie pe care îl livrăm în toată ţara 23 ian 2023

Corina Hodorogea, cofondator al Legume Verzi, o mică fermă legumicolă din judeţul Dâmboviţa, spune că pentru a reduce pierderile uriaşe, în special la tomate, a lansat brandul propriu Selo, sub care produce conserve din legume pe care le poate comercializa în toată ţara.

citește mai mult
ZF Agropower Special. România are un deficit de 5,6 mld. euro pe zona de alimente procesate. Cum îl reducem? Tănase Stamule, ASE: Vom face o serie de mese rotunde pentru a găsi împreună cu retailerii, producătorii şi guvernul soluţii. Prima masă rotundă va avea loc la începutul lunii februarie şi ne vom concentra pe industria cărnii
ZF Agropower Special. România are un deficit de 5,6 mld. euro pe zona de alimente procesate. Cum îl reducem? Tănase Stamule, ASE: Vom face o serie de mese rotunde pentru a găsi împreună cu retailerii, producătorii şi guvernul soluţii. Prima masă rotundă va avea loc la începutul lunii februarie şi ne vom concentra pe industria cărnii 20 ian 2023

„Am început în toamnă acest studiu şi s-a derulat pe parcursul a două luni. Am primit de la Penny o listă cu produse care nu se găsesc pe piaţa românească sau se găsesc în cantităţi insuficiente. Am împărţit în 20 de categorii aceste produse şi am identificat top 10 companii care îşi pot creşte sau îşi pot diversifica producţia pentru a acoperi acest deficit de pe piaţă. În urma studiului, vom face o serie de mese rotunde la Cancelaria României, cu susţinerea guvernului, pentru a găsi împreună - retaileri, produ­cători şi mediul politic - soluţii să facem în România produsele care nu există“, a spus Tănase Stamule, decanul FABIZ, în cadrul unei ediţii speciale a emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

citește mai mult
ZF Agropower. Ce spune un mic producător de mere despre importuri: Nu putem concura cu preţul merelor din Polonia
ZF Agropower. Ce spune un mic producător de mere despre importuri: Nu putem concura cu preţul merelor din Polonia 20 ian 2023

Ioana Nistorescu, cofondatoare a Livezii de la Argeş, care are circa 3.000 de pomi fructiferi în judeţul Argeş, spune că pentru a asigura pe piaţă o cantitate mai mare de mere ar fi nevoie de investiţii în depozite mari.

citește mai mult
ZF Agropower. Cum văd micii fermieri intrarea marilor jucători pe piaţa de livrări de legume şi fructe la domiciliu
ZF Agropower. Cum văd micii fermieri intrarea marilor jucători pe piaţa de livrări de legume şi fructe la domiciliu 17 ian 2023

Piaţa online de livrări de fructe şi legume proaspete la domiciliu este în continuă creştere, iar tot mai mulţi jucători pătrund pe o piaţă unde micii fermieri se bazau deja de ani buni pe livrări la domiciliu în Bucureşti şi în marile oraşe.

citește mai mult
Despre ZF Agropower