Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Irina Vlădescu şi Vlad Ştefănescu au transformat pasiunea lor comună pentru cafea într-un business şi au deschis Bean To Cup, o cafenea de specialitate în care servesc propriul brand de cafea

01.05.2024, 00:06 Autor: Alexandra Matei

În meniul Bean To Cup se regăsesc două specialităţi, un blend 100% arabica, Speciality Coffee Blend şi o cafea de origine Guatemala, precum şi diverse produse de patiserie  Un cappuccino costă 16 lei l Într-o zi de weekend se vând circa 1.500 de cafele.

Irina Vlădescu şi Vlad Ştefănescu au făcut din pasiunea lor comună pentru cafea un business şi au deschis, în vara anului 2022, cafeneaua Bean To Cup, unde servesc propriul lor brand de cafea cu acelaşi nume.

Reţeta de cafea servită la Bean To Cup a fost gândită de Vlad Ştefănescu, care are o experienţă de peste un deceniu în domeniul cafelei de specialitate.

„Businessul nostru a început în iunie 2022, la iniţiativa mea, aşa că am apelat la Vlad şi am decis să facem ceva drăguţ în zona în care eu locuiesc. Nu aveam un loc în care să ne întâlnim cu prietenii, cu vecinii, aşa că ne-am gândit să pornim acest  proiect în care ne regăsim şi pe care l-am făcut exact ca pentru noi. În domeniul cafelei ne regăsim amândoi, Vlad a fost întotdeauna pasionat de cafea, iar brandul de cafea pe care îl servim în locaţie este creat de el“, a povestit Irina Vlădescu.

Cei doi au pornit cafeneaua într-un spaţiu de doar 25 mp, pe care însă l-au extins, iar astăzi el ajunge la 125 mp. Investiţia în proiectul Bean To Cup a ajuns, după cum spune fondatoarea cafenelei, la circa 100.000 de euro.

Cafeneaua se află în sectorul 2 al Capitalei, în zona Lacul Tei, în apropiere de Parcul Circului. Aceasta dispune de 35 de locuri în interior şi 45 de locuri pe terasă.

„Totul a început cu zona de parc, unde oamenii fie fac sport, fie se plimbă. S-a creat un soi de rutină – clienţii vin şi îşi iau o cafea, un croissant sau chiar micul dejun şi apoi continuă cu o plimbare în parc“, a mai adăugat Irina Vlădescu.

În meniul Bean To Cup, pe partea de cafea, se regăsesc două specialităţi, un blend 100% arabica, Speciality Coffee Blend şi o cafea de origine Guatemala, precum şi diverse produse de patiserie.Vedetele meniului, după cum spune antreprenoarea, sunt croissantul cu fistic, cappuccino şi espresso.

Un cappuccino costă 16 lei, iar croissantele au preţuri cuprinse între 12 lei şi 22 de lei. Bonul mediu ajunge la circa 50 de lei.

În jurul cafenelei s-a creat o comunitate, cea a oamenilor care locuiesc în zonă, care este completată de ceilalţi clienţi care locuiesc în diverse alte cartiere din Bucureşti şi vin, de regulă, în weekend.

„Weekendul este apogeul săptămânii din punctul de vedere al vânzărilor. Ajungem să vindem undeva la 1.500 de cafele într-o singură zi de weekend“, a mai adăugat ea.

Anul acesta, spune Irina Vlădescu, o parte din cafenea este în proces de transformare, astfel încât să ofere şi produse de băcănie, produse de patiserie extinsă şi pâine.

În 2023, primul an complet de funcţionare, cifra de afaceri a firmei Luna Concept Store SRL, sub care funcţionează cafeneaua, a ajuns la afaceri de 2,7 mil. lei. Echipa Bean To Cup, după cum spune antreprenoarea, este formată din circa zece angajaţi.

Atât ea, cât şi partenerul său de business au în spate experienţe anterioare în antreprenoriat, dar ştiu şi cum este să fii în poziţia de angajat.

„Antreprenoriatul are mult mai multe provocări şi nu te lasă deloc să te plictiseşti. Într-un business trebuie să investeşti tot timpul, dar nu doar financiar. E nevoie de energie, timp, mult focus şi multă răbdare pentru că nimic nu se întâmplă peste noapte“, a mai spus Irina Vlădescu.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania