Retail&Agrobusiness

ANPC vrea să scoată la lumină produsele intrate la apă. Cum arată eticheta pe care comercianţii ar putea fi nevoiţi să o pună la raft dacă vând produse cu cantităţi mai mici, dar cu preţ nemodificat

”Acest produs a fost modificat sub aspectul cantităţii chiar în condiţiile existenţei aceluiaşi preţ de vânzare”

ANPC vrea să scoată la lumină produsele intrate la...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

19.05.2024, 12:31 707

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a publicat în transparenţă decizională, pe site-ul propriu, un proiect prin care stabileşte obligaţia operatorilor economici de a informa consumatorii complet, corect şi precis cu privire la modificarea cantităţilor de produs având prezentarea, ambalajul, forma (fără a ne limita) identice, chiar în condiţiile menţinerii aceluiaşi preţ. 

Decizia vine în contextul în care premierul Marcel Ciolacu a cerut luna aceasta cere ca pro­ducătorii şi retailerii să semnalizeze pe ambalaje şi la raft dacă gramajele produselor au fost reduse, fără ca preţurile să scadă în consecinţă.

„Producătorii să fie obligaţi să semnalizeze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul dacă preţul produsului a rămas neschimbat. Şi, evident, sancţiuni dure pentru nerespectarea acestei obligaţii“, spune Ciolacu citat de agenţia Mediafax.

ZF a scris recent că că ambalajele mai multor produse au intrat la apă. Astfel, ciocolata în varianta de 92 de grame, untul de 180 de grame, laptele de 800 ml şi balsamul de rufe de 1,625 litri sunt modul în care producătorii de bunuri de consum jonglează „din pix“ cu cantităţile.

În acest context, ANPC vrea ca această informare a consumatorilor să fie făcută în acelaşi câmp vizual într-o formă vizibilă, lizibilă şi cu aceeaşi dimensiune şi se va realiza prin folosirea de către operatorii economici a următoarelor sintagme: “pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată” sau „vânzarea este valabilă în limita stocului disponibil”, prin intermediul unui poster/afiş, se arată într-un comunicat al ANPC.

De asemenea, operatorii economici trebuie să se asigure de existenţa unităţii de referinţă, la locul de comercializare, la care aplică modificarea cantităţii produsului.

„Am decis punerea în transparenţă a acestui Ordin tocmai pentru a asigura consumatorii că ANPC acţionează pentru protejarea drepturilor şi intereselor lor, în contextul fenomenului cunoscut sub denumirea de ”Shrinkflation”, care reprezintă micşorarea cantităţii produselor şi vânzarea acestora la acealaşi preţ. Având în vedere această situaţie, recomandăm consumatorilor citirea cu atenţie a etichetelor, mai ales a cantităţii produsului, precum şi a preţului pe unitatea de referinţă a produsului, înscris pe acestea, astfel încât alegerea finală să fie una în cunoştinţă de cauză”, a declarat Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels