Retail&Agrobusiness

Teodor Grosu, TotalSoft: Începând cu finalul anului 2023 şi începutul lui 2024 am observat o deschidere mai mare a clienţilor către zona de tehnologizare

ZF Retail Summit 2024

Teodor Grosu, TotalSoft: Începând cu finalul anului...

Autor: Ramona Cornea

14.05.2024, 11:13 83

Sfârşitul anului 2023 şi începutul anului 2024 au venit cu o deschidere mai mare a companiilor către zona de tehnologizare, susţine Teodor Grosu, retail ERP account manager în cadrul companiei TotalSoft.

„Tehnologia este importantă în toate domeniile, nu există un domeniu mai axat pe deschidere către tehnologie decât retailul. În rândul clienţilor noştri am observat, începând cu finalul anului 2023 şi începutul lui 2024 o deschidere mai mare către zona de tehnologizare. Dacă în 2022 şi 2023 clienţii au fost mai cuminţi în zona de investiţii, spre finalul lui 2023 şi-au redeschis apetitul de investiţie în zona de tehnologie.  (...) Un raport Gartner spunea că retailerii vor creşte bugetele pe zona de IT şi marketing în 2024 cu 54%, ceea ce pentru noi vine cu un optimism că vom avea proiecte”, a spus el în cadrul evenimentului ZF Retail Summit 2024.Retailul românesc între inflaţie şi deflaţie, între promoţii şi scumpiri, între scădere şi creştere de consum

Ce a mai declarat Teodor Grosu în cadrul evenimentului ZF:

·      Este un an plin de multe provocări, care să ne aducă multă productivitate şi o creştere din punctul de vedere al retailului.

·      În ultima perioadă am observat o deschidere a clienţilor spre o companie care să vină cu o deschidere completă, care să pornească de la omul de la achiziţii şi să se ducă inclusiv până în zona de raportare.

·      Tehnologia poate să ajute la eficientizarea activităţii, însă, odată implementată, tehnologia trebuie şi utilizată pentru că de foarte multe ori am observat acest trend de deschidere, dar utilizarea nu era foarte mare. Trebuie să existe un mix, nu te poţi baza 100% pe tehnologie.               

·      Vedem o creştere a retailerilor în a crea o experienţă a consumatorilor atunci când intră într-un magazin. Fie că vorbim de magazine alimentare sau non-alimentare, consumatorul a început să nu-şi mai dorească doar să cumpere rapid şi să se ducă acasă, ci să experimenteze, să vadă lucruri noi.

·      Viitorul retailului din perspectiva tehnologiei îl văd pe un trend ascendent, pe piaţa din România avem noroc că avem jucători mari. Unde există jucători mari, există concurenţă, există idei, inovaţie. Automat, din concurenţa lor avem şi noi un beneficiu, firmele de tehnologie.

·      Eu aş recomanda să ne uităm pe plan local.

·      Pentru noi, ca firmă de tehnologie, Polonia este mai mult o piaţă de desfacere. În ceea ce priveşte tehnologia, avem deja un furnizor de-al lor intrat pe piaţa din România. Din punct de vedere tehnologic, pentru TotalSoft Polonia reprezintă o piaţă de desfacere.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels