Retail&Agrobusiness

ZF Retail Summit 2024. Tiberiu Dăneţiu, Auchan: Vedem deflaţie la 10% din produsele din hipermarketuri. Este vorba de produsele cele mai des întâlnite în coşul de cumpărături

ZF Retail Summit 2024. Tiberiu Dăneţiu, Auchan: Vedem...

Autor: Cristina Bellu

14.05.2024, 17:55 134

Tehnologia susţine angajaţii în activitatea lor, îmbunătăţindu-le eficienţa şi productivitatea. În loc să fie văzută ca o ameninţare la adresa joburilor, tehnologia ar trebui privită ca o unealtă care oferă soluţii ce permit angajaţilor să se concentreze pe aspectele mai valoroase ale muncii lor, a spus Tiberiu Dăneţiu, Marketing Director, Auchan, în cadrul conferintei ZF Retail Summit 2024.

“În urmă cu mai mulţi ani, puneam la raft etichetele de hîrtie scoase la imprimantă. Astăzi, etichetele electronice permit ca activităţile oamenilor să fie concentrate pe alte domenii creatoare de valoare. Automatizarea platformei implică mai puţină muncă fizică, mai multă muncă de organizare.Tehnologia vine să susţină ca oamenii să facă activităţile mai bine, nu să-i înlocuiască. În aprile, am lansat Auchan GO, magazinul complet automatizat, în care experienţa clientului şi programul de funcţionare sunt fluide şi în favoarea celor care vin să facă cumpărături. Dar în spatele acestui magazin sunt zeci de omeni care lucrează”

Ce a mai spus Tiberiu Dăneţiu:

♦ După ce anul trecut România a fost în topul inflaţiei, după ce ne-am luptat doi ani de zile să controlăm inflaţia prin preţuri îngheţate, prin value for money, prin produsele marcă proprie, zi de zi o luptă pentru a ţine cât mai jos inflaţia, astăzi, să ne plângem că avem o deflaţie şi că este un pericol, cred că este puţin exagerat. Trebuie să ne bucurăm de faptul că avem, în sfârşit, deflaţie şi scăderea preţurilor pe anumite produse şi categorii, lucru care consolidează puterea de cumpărare a clienţilor. Nu va fi o deflaţie pe termen lung, ci o reajustare, o normalizare a preţurilor.

♦ Avem produse cu deflaţie, dar şi cu inflaţie. În Auchan, aprilie 2024 vs aprilie 2023 ne-a arătat că avem 5.500 de produse cu preţ mai mic în 2024 faţă de 2023, cam 10% din totalul de produse din supermarket, cele mai frecvente din coş.

♦ Dacă ne uităm pe ce a raportat INS în primele trei luni, creşterea achiziţiilor a fost foarte mare pe produsele nealimentare. Atunci, dacă nu a crescut atât de mult consumul de produse alimentare, înseamnă că şi în perioada inflaţiei el a fost asigurat, iar acum, când au intrat nişte bani suplimentari, s-au dus către non-food.

♦ Activitatea noastră fundamentală a fost cea din hipermarket, cu asta am început. Apoi am dezvoltat digitalul, e-commerce, şi am introdus şi formatele de proximitate. Astăzi avem peste 400 de magazine care sunt în formatul de ultra proximitate sau de format mic.

♦ În 2023, am lansat Auchan discount, iar anul acesta le-am transformat în hipermarket discount ATAC, un format puternic de discount, unde diferenţa de preţuri este foarte bine sesizabilă în raport oferta din piaţă.

 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels