Info

Transformare digitală şi AI: Finshape consolidează prezenţa în România

Advertorial

Sorin Mirea, Director Comercial Regional Finshape România şi Moldova

Sorin Mirea, Director Comercial Regional Finshape România şi Moldova

Autor: Publicitate

14.05.2024, 09:00 1470

Ce ne puteţi spune despre Finshape, rolul de Director Comercial Regional şi experienţa dumneavoastră în domeniul serviciilor bancare digitale? 

În calitate de Director Comercial Regional al Finshape, coordonez expansiunea soluţiilor noastre bancare digitale în România şi Moldova. În urma fuziunii dintre BSC şi W.UP, Finshape are în prezent peste 400 de angajaţi, inclusiv o echipă internă de dezvoltatori la sediul din Cluj, consolidându-ne astfel regional poziţia de lider în domeniu. 

În cadrul Finshape, suntem dedicaţi accelerării transformării sectorului bancar, oferind băncilor soluţii de modernizare a operaţiunilor şi de îmbunătăţire a interacţiunilor cu clienţii. În ultimii 30 de ani, am acumulat experienţă prin livrări de succes ale unor soluţii bancare digitale şi de personalizare, care ne-au transformat într-un partener de încredere pentru clienţii noştri din regiunile CEE si MENA în care ne desfăşurăm activitatea. 

În ultimii 20 de ani ai carierei mele, am îndeplinit roluri esenţiale în domeniile distribuţie, managementul segmentelor de clienţi, analiza business şi transformare digitală.  Am colaborat cu lideri de elită ai diferitelor sectoare de activitate, precum Citibank, Raiffeisen Bank, Intesa Sanpaolo şi Telekom, pentru a stimula dezvoltarea business şi gradul de adoptare a soluţiilor digitale. Voi folosi această experienţă diversă pentru a susţine dezvoltarea prezenţei regionale a Finshape. 

Cum aţi evalua prezenţa Finshape pe piaţa românească în ultima perioadă?

Finshape are o istorie mai îndelungată în ţară; experţii noştri lucrează de mai mult timp cu grupuri financiare din CEE, cum ar fi Raiffeisen, Erste, Societe Generale, OTP sau Unicredit. Anterior, am derulat proiecte şi cu anumite filiale locale ale acestora. Ne mândrim cu faptul că, după un proiect derulat cu succes în ultimii doi ani pentru Raiffeisen România şi premiat de curând în ţară, am devenit parteneri de încredere şi pentru Banca Transilvania, ceea ce ne-a permis să deschidem un birou local. 

În ceea ce priveşte Banca Transilvania, ne-am concentrat pe BT Go, o soluţie bancară digitală pentru clienţii persoane juridice, concepută pentru nevoile specifice ale acestora. Proiectul a avut ca scop atragerea de noi clienţi persoane juridice, consolidând în acelaşi timp loialitatea celor existenţi. În doar prima lună de la lansare, peste 39.000 de firme au adoptat BT Go, realizând peste 150.000 de tranzacţii şi emiţând 2.000 de facturi, ceea ce evidenţiază impactul imediat şi adoptarea soluţiei în cadrul comunităţii de afaceri. 

În cadrul colaborării cu Raiffeisen România, am încheiat un parteneriat cu Collinson pentru a construi un ecosistem de loialitate, valorificând ofertele comercianţilor pentru a creşte implicarea clienţilor. Motorul nostru de analiză a datelor şi platforma de loialitate a Collinson au dat un impuls eforturilor de personalizare ale băncii, conducând la o aplicaţie care se laudă cu peste 700.000 de utilizatori şi un calificativ de 5 stele în magazinele de aplicaţii. 

Cum vedeţi peisajul actual al serviciilor bancare digitale din România şi ce tendinţe aţi observat în ultimii ani?  

Digitalizarea a devenit o prioritate pentru băncile din România. Aşteptările clienţilor s-au rafinat de la simple instrumente digitale la procese fără cusur pentru fiecare interacţiune. Piaţa este extrem de competitivă, băncile evoluând de la oferirea de produse digitale la implementarea unor procese complet digitale. Se depun eforturi importante pentru a asculta ce au de spus clienţii şi de a adapta serviciile în consecinţă, deşi există în continuare loc de îmbunătăţire. 

Cu ce provocări se confruntă băncile din România atunci când adoptă soluţii bancare digitale şi cum pot fi depăşite aceste provocări? 

Adesea, băncile se străduiesc să îşi mărească lăţimea de bandă IT pentru a accelera evoluţia. Băncile din România se confruntă şi cu provocări legate de integrarea tehnologiei, perioada de implementare, resursele umane bine pregătite şi constrângerile bugetare, iar riscul de a rămâne „captive” în sisteme învechite reprezintă un obstacol. Viteza transformării digitale este o altă provocare majoră. 

O abordare de tip „buy and built”, care combină soluţiile gata făcute cu expertiza unor grupuri de lucru mixte, îşi dovedeşte eficacitatea în scăderea timpului necesar pentru a ajunge pe piaţă. 

În opinia dvs., care sunt principalii catalizatori pentru ca băncile din România să se lanseze în transformarea digitală a operaţiunilor proprii?  

Un alt factor important este colaborarea cu parteneri externi, capabili să le completeze experienţa oferită clienţilor, colaborare care va fi esenţială pentru a valorifica oportunităţile oferite de transformarea digitală şi un acces de tip „one stop shop” al clienţilor. Băncile pot deveni mai agile în digitalizarea propriilor procese canalizând cunoştinţele potrivite de pe „piaţa ecosistemelor bancare şi tehnologice”. Progresele, în special în ceea ce priveşte soluţiile de personalizare, contribuie în mod semnificativ la îmbunătăţirea gradului de implicare a clienţilor. 

Analizând tendinţele viitoare, care credeţi că va fi tendinţa dominantă în domeniul tehnologiei bancare în următorii ani?  

Inteligenţa artificială generativă beneficiază de toate atuurile pentru a deveni o tendinţă dominantă. Asistenţii virtuali, susţinuţi de modele lingvistice de mari dimensiuni (LLM) precum OpenAI, vor deveni un lucru obişnuit în majoritatea băncilor.  

În cadrul Finshape, vedem cum inteligenţa artificială este deja pusă în practică în cadrul băncilor, demonstrând rolul de impact pe care AI îl poate juca. Chiar în acest moment, organizăm un hackathon intern axat pe teme legate de inteligenţă artificială, cu scopul de a explora şi extinde aceste capacităţi. În plus, depunem în mod activ eforturi pentru a ne valorifica experienţa în domeniul inteligenţei artificiale şi, astfel, a ne ajuta clienţii să îmbunătăţească, la rândul lor, experienţa propriilor clienţi. Acest lucru presupune integrarea unor instrumente avansate de AI, care pot augmenta modul în care băncile interacţionează cu clienţii şi îi deservesc, stabilind noi standarde atât tehnologice, cât şi de experienţă umană în sectorul bancar.

 

Despre Finshape

Finshape aduce laolaltă o platformă bancară digitală cu capacităţi avansate de personalizare pentru a accelera transformarea bancară pentru băncile din Europa şi Orientul Mijlociu. În ultimele trei decenii, am reunit peste 400 de experţi care împărtăşesc cu toţii aceeaşi ambiţie: să devenim partenerii de încredere ai băncilor în timp ce acestea se reconectează cu clienţii în lumea digitală.  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels