Hy-Farm, brand care produce sisteme de producţie a microplantelor, vrea să ajungă în sistem de franciză şi în Statele Unite ale Americii după ce are deja în România 150 de francizaţi şi alţi 50 în Europa.
citește mai multHy-Farm, brand care produce sisteme de producţie a microplantelor, vrea să ajungă în sistem de franciză şi în Statele Unite ale Americii după ce are deja în România 150 de francizaţi şi alţi 50 în Europa.
citește mai multCooperativa Agricolă Biruinţa Olteniei, care cultivă 300 de hectare de teren, a accesat fonduri europene pentru a dezvolta o moară pe pietre, o fabrică de peleţi, dar şi în utilaje pentru desfăşurarea activităţii. Investiţia s-a ridicat la 2,2 milioane de euro, dintre care 90% au reprezentat fonduri europene.
citește mai multIoan Sebastian Brumă, cercetător în cadrul Academiei Române, filiala Iaşi şi coordonatorul proiectului Gust de Iaşi, care are ca misiune promovarea producătorilor agroalimentari din zona Iaşiului, spune că problema producătorilor o reprezintă lipsa forţei de muncă specializate, lipsa unor pieţe de desfacere constante pentru anumite produse.
citește mai multROMO, sistemul de platforme care pun în legătură producători agroalimentari şi consumatori din Braşov, Sibiu, Bucureşti şi Cluj, a intermediat în trei ani încasări de peste 1,6 milioane de euro pentru producătorii locali care fac parte din comunitate.
citește mai multDeclinul producţiei de zahăr este privit cu îngrijorare de jucătorii din sectorul băuturilor, mai ales că în contextul în care nevoia acestei materii prime este în continuare la un nivel ridicat industria tinde să dispară, spune Alice Nichita, corporate affairs and sustainability director, Coca-Cola HBC România şi preşedinte al Asociaţiei Naţionale pentru Băuturi Răcoritoare.
citește mai multProducătorii de ulei presat la rece, o nişă în dezvoltare pe care au pariat cu precădere antreprenorii locali, se confruntă cu dificultăţi în a-şi desface produsele, considerând că România trebuie să-şi protejeze mai bine brandurile locale, mai ales că în cele mai multe cazuri materia primă vine de la femieri locali. Aceasta este una dintre concluziile ediţiei din această săptămână a emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania.
citește mai multÎn timp ce digitalizarea agriculturii este pariul României şi tot mai mulţi fermieri investesc în soluţii software prin care să urmărească culturile de grâu şi porumb ori în drone care să facă lucrări agricole sau chiar în tractoare care nu mai au nevoie de şofer, au început să apară şi atacuri cibernetice, prin care, doar apăsând o tastă, agricultorii locali pierd date şi bani din cont.
citește mai multÎn contextul în care inovaţia tehnologică avansează cu paşi rapizi, agricultura nu rămâne în urmă. Chiar dacă în România transformarea se produce într-un timp mai mare, pentru că unele tehnologii, deşi sunt interesante pentru fermieri, sunt inaccesibile financiar în prezent, progresul este inevitabil şi schimbările deja se văd, a fost una dintre concluziile ediţiei din 13 mai a emisiunii ZF Agropower, susţinută de Banca Transilvania şi Penny.
citește mai multO dronă simplă, care doar filmează culturile de grâu sau de porumb, costă 1.000 de euro, pe când o dronă multispectrală, care realizează şi hărţi cu câmpurile, costă 3.000-5.000 de euro, iar una care aplică tratamente plantelor în mod precis, atunci când au nevoie, ajunge la 15.000 de euro, spune Răzvan Prelipcean, cofondator al Naturleg.
citește mai mult