Sectorul chinez al vehiculelor electrice a început să apeleze la pieţele offshore pentru mai multe finanţări, acţiunile producătorului de vehicule electrice Zeekr câştigând vineri 34%, în cadrul celei mai mari oferte publice iniţiale din SUA a unei companii chineze din 2021 încoace, scrie FT.
Într-un semn de îmbunătăţire a sentimentului investitorilor faţă de acţiunile legate de China, marca de automobile premium cu sediul în Hangzhou, desprinsă din grupul privat chinez Geely, a strâns 441 de milioane de dolari la New York din vânzarea a 21 de milioane de acţiuni americane de depozit. Preţul acestora a fost fixat în partea de sus a intervalului său de preţ, între 18 şi 21 de dolari, şi s-a închis la 28,26 dolari.
Zeekr a debutat în faţa noilor bariere comerciale care urmează să fie impuse de SUA şi Europa pentru tehnologiile ecologice fabricate în China. Se aşteaptă ca marţi, administraţia Biden să majoreze tarifele la importurile chinezeşti de EV-uri de la 25% la 100%. Comisia Europeană investighează importurile de automobile electrice din China şi este de aşteptat să majoreze tarifele în lunile următoare.
Apetitul investitorilor pentru companiile chineze de tehnologii ecologice va fi testat din nou în curând. Horizon Robotics, un grup de proiectare a cipurilor de conducere autonomă cu sediul la Beijing, care a încheiat un parteneriat cu Volkswagen în 2022, şi rivalul său Black Sesame Technologies au depus prospecte la bursa din Hong Kong la începutul acestui an. CATL, cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din lume, avansează încet-încet spre o vânzare de acţiuni în Hong Kong, cu scopul declarat de a-şi aduce clienţii ca acţionari.