Este dificil de atras din China spre Europa de Est producţie, în condiţiile în care în preţul unui produs costul forţei de muncă are o cotă mult mai mare decât cel al transportului, a explicat Lars Jensen, CEO al companiei Vespucci Maritime şi care are o experienţă de peste 12 ani în consultanţă, în cadrul conferinţei ARILOG – Asociaţia Română pentru Logistică - The Network Effect.
„Producţia merge acum dinspre China spre India din cauza crizei forţei de muncă. Europa nu are un surplus de forţă de muncă aşa cum are India, aici este problema, în Europa noi avem o forţă de muncă îmbătrânită“, a spus Lars Jensen. El a sublinit că şi în aceste luni, în care din cauza atacurilor din Marea Roşie ale rebelilor houthi asupra navelor civile, care au determinat navele să ocolească continentul african şi să ajungă cu o întârizere de trei săptămâni în Europa, costurile nu au crescut semnificativ. „Datorită supracapacităţii de transport şi creşterea capacităţii cu 7-8% în 2023 şi 9-9,5% în 2024, peste cerere, preţurile de transport nu au mai explodat, cum s-a întâmplat în pandemie, când să aduci un container din Asia costa 20.000 de dolari, faţă de 3-4.000 cât era înainte“, a explicat Lars Jensen.