Eveniment

Business MAGAZIN. Care este impactul noilor taxe asupra veniturilor românilor? Daniel Gross, CEO al lanţului de retail Penny, este optimist că ne apropiem de momentul când mai mulţi români vor vedea mai mult bine în România decât rău

Business MAGAZIN. Care este impactul noilor taxe asupra...

Autor: Ioana Matei

12.05.2024, 18:00 374

Daniel Gross a acumulat aproape 23 de ani de experienţă în domeniul comerţului şi discountului. A evoluat de la statutul de „angajat cu numărul 19” al Penny România până la cel de CEO, trecând prin toate departamentele companiei, începând de la  IT, controlling, technical buying şi până la expansiune. Sub cârma lui, compania şi-a crescut numărul de magazine de la 149 la 375 (şi se îndreaptă anul acesta spre 400); a trecut printr-un rebranding amplu, care a permis clarificarea direcţiei şi viziunii pentru viitor, şi a depăşit şi provocări precum deflaţia, pandemia şi alte evenimente ce au început să definească noul normal în business. Dar, cel mai important, după cum spune el, a contribuit la construirea unei echipe puternice şi stabile în cadrul companiei, pe baza filosofiei că oamenii au nevoie de libertate, trebuie să aibă spaţiu să greşească, dar şi să sărbătorească succesul. Despre ce obiective şi-a mai fixat pentru perioada următoare şi care este filosofia lui de leadership a povestit într-un interviu amplu pentru BUSINESS Magazin: 

BM: Care au fost începuturile dvs. în cadrul companiei?

Sunt angajatul cu numărul 19. Acum în cadrul acesteia lucrează peste 7.500 de oameni, dar am început acolo şi deşi am schimbat firma timp de 8 ani, practic în toţi cei 23 de ani am făcut doar comerţ şi doar discount, sunt extrem de specializat. Am început în IT şi nu există niciun departament în cadrul companiei în care să nu fi fost activ, să fi muncit, adică nu doar să fiu acolo responsabil pentru o perioadă. Am fost şi în controlling, şi în technical buying, m-am ocupat de expansiune şi în toţi anii aceştia am cam făcut de toate. Era foarte simplu atunci; am fost în prima echipă, în zona de start-up a companiei şi atunci eram foarte puţini; fiind foarte puţini, era uşor să ajungi să faci de toate. Şi pe urmă am tot crescut. În 2003 am plecat cu o parte din echipă şi cu primul CEO al companiei la Minimax, un start-up pe care l-am crescut de la zero la 100 de milioane de euro şi pe care în 2010 l-am vândut către Mercadia. Între timp nu mai există, dar acolo a fost o altă poveste. Din fericire pentru mine, n-am prins chiar partea de final acolo, n-a fost una chiar fericită. Eu am venit la Penny în 2011, la la 33 de ani, ca CFO, pe atunci administrator şi CFO. Am fost timp de doi ani CFO, iar în 2014 ne-am reorganizat şi, pe lângă acest rol, am preluat şi construcţiile şi expansiunea. Atunci când am preluat expansiunea aveam 149 de magazine – anul acesta sărbătorim 400, până la finalul anului vom avea mai mult de 400 - undeva la două treimi din toate magazinele Penny deschise în România au fost deschise sub atenţia mea.  

https://www.businessmagazin.ro/analize/comert/daniel-gross-ceo-penny-romania-ne-apropiem-de-momentul-in-care-mai-22306540

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels