ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Ana Consulea, Zexe Braserie, despre cum se schimbă comportamentul consumatorilor: Mulţi preferă în continuare produsele clasice, dar cer să fie mai sănătoase

16.05.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Businessul are în plan să crească numărul de evenimente pe care le va deservi în acest an Componenta de evenimente corporate şi private a crescut în total încasări în ulitmii ani.

Consumatorii devin tot mai atenţi la ingredientele folosite în pro­dusele pe care vor să le achiziţioneze, o tendinţă conturată încă din perioada pandemiei, când oamenii s-au concen­trat mai mult pe sănătate. Acest trend începe să fie observat şi în restaurante, iar proprietarii businessurilor din HoReCa încearcă să se adapteze noilor nevoi şi cerinţe ale clienţilor.

„Preferinţele consumatorului s-au modificat foarte mult începând cu 2020, de când observăm o aplecare către tot ceea ce înseamnă mai sănă­tos. Chiar dacă mulţi aleg în conti­nuare produsele clasice, precum aman­dina, am remarcat că oamenii caută să fie schimbate faţă de varianta originală, care e mai grasă sau mai dulce“, spune Ana Consulea, fon­da­toarea Zexe Braserie, prezentă în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antre­prenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Clienţii sunt tot mai informaţi şi întreabă tot mai frecvent despre originea produselor, despre modul în care au fost făcute dulciurile, despre materia primă.

„Oamenii citesc eticheta. Este un lucru surprinzător pentru mine să văd consumatori care stau în faţa vitrinei şi citesc fiecare etichetă, ne întreabă cu ce făină facem produsele“, adaugă ea.

O altă tendinţă remarcată în rândul consumatorilor este aceea de căuta noutăţile. Clienţii vor să încerce produse noi, ceea ce obligă businessul Zexe Braserie să vină constant cu deserturi noi în portofoliul său.

Ana Consulea a pornit Zexe Braserie cu braseria aflată în zona Aviatorilor din Bucureşti, însă businessul s-a dezvoltat şi către alte segmente. În 2020, antreprenoarea a lansat Zelato, o gelaterie chioşc cu servire în aer liber. Astăzi, businessul este compus din braserie, gelaterie şi zona de evenimente private şi corporate.

Creşterea businessului nu se va baza pe deschiderea unor noi locaţii, ci pe acoperirea mai multor evenimente, un segment care a început să genereze tot mai mult din afacerea Zexe Braserie.

„Avem multe evenimente corporate, dar şi private. Acestea reprezintă o parte foarte importantă din sursa de venit a laboratorului,. Anul trecut, ele au adus în jur de 35% din veniturile noastre pe partea de laborator“, spune ea.

În 2024, antreprenoarea va miza mai mult pe evenimente, astfel încât să crească vânzările venite din acest segment.

„Ne-am propus să avem cinci evenimente în weekend-urile din afara posturilor. Asta ar fi capacitatea maximă a laboratorului, pentru că noi acordăm foarte mare atenţie fiecărui eveniment în parte. Nu suntem o fabrică şi personalizăm evenimentele noastre, lucru care presupune de trei ori mai multă muncă“, adaugă ea.

Deşi businessul îşi va concentra creşterea din 2024 pe deservirea unui număr mai mare de evenimente, nu este exclusă în viitor deschiderea unei noi unităţi. Ana Consulea spune că dacă va inaugura o nouă unitate Zexe Braserie, aceasta nu se va afla în centrele comerciale, ci tot stradal sau în parcuri. Braseria din zona Aviatorilor generează 60% din tot businessului Zexe Braserie.

„Zona în care suntem amplasaţi a contat foarte mult pentru că noi ne-am poziţionat acolo unde este clientul nostru. Nu ne-am dus într-o zonă unde este trafic. În 2015, când am ajuns noi pe Aviatorilor, nu era un trafic atât de mare pe stradă, aşa cum este acum. Ne-am dus către clientul nostru“, spune ea.

Pe lângă segmente de business, Zexe are colaborări şi B2B, cu alte cofetării, restaurante sau chiar cafenele, cărora le furnizează diferite produse dulci.

Pentru anul acesta, antreprenoarea aşteaptă venituri în creştere cu 25% faţă de anul anterior. Compania Zexe Cofeturi a avut afaceri de 5,5 mil. lei în 2022, plus 45%.

Zexe Braserie a început încă de la finalul anului trecut un proces de rebranding, care va deveni Zelateria. Noul nume exista deja în Zelato, gelateria parte din business.

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor