Companii

ARILOG: România continuă să atragă investiţii prin nearshoring, însă competiţia adevărată vine dinspre India

ARILOG: România continuă să atragă investiţii prin...

Autor: Bogdan Alecu

17.05.2024, 09:40 465

Este dificil de atras din China spre Europa de Est producţie, în condiţiile în care în preţul unui produs costul forţei de muncă are o cotă mult mai mare decât cel al transportului, a explicat Lars Jensen, CEO al companiei Vespucci Maritime şi care are o experienţă de peste 12 ani în consultanţă, în cadrul conferinţei ARILOG – Asociaţia Română pentru Logistică - The Network Effect.

„Producţia merge acum dinspre China spre India din cauza crizei forţei de mun­că. Europa nu are un sur­plus de forţă de muncă aşa cum are India, aici este pro­blema, în Europa noi avem o forţă de muncă îmbătrâ­nită“, a spus Lars Jensen. El a sublinit că şi în aceste luni, în care din cauza ata­curilor din Marea Roşie ale rebelilor houthi asupra navelor civile, care au determinat navele să ocolească continentul african şi să ajungă cu o întârizere de trei săptămâni în Europa, costurile nu au crescut semnificativ. „Datorită supracapaci­tăţii de transport şi creşterea capacităţii cu 7-8% în 2023 şi 9-9,5% în 2024, peste cerere, preţurile de transport nu au mai explodat, cum s-a întâmplat în pandemie, când să aduci un container din Asia costa 20.000 de dolari, faţă de 3-4.000 cât era înainte“, a explicat Lars Jensen.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro