Centrul comercial Unirea Shopping Center a ajuns din kilometrul zero al modei autohtone raiul restaurantelor fast-food şi al patiseriilor. Noodle Pack, Cheese Pasta şi covrigăria Luca sunt doar cele mai recente nume care se adaugă listei ce cuprinde şi KFC, McDonald’s, Chopstix sau Patiseria Megapan.
Spre comparaţie, până acum circa un deceniu, la parterul centrului comercial se înghesuiau marii retaileri de modă. Spre exemplu, Inditex a inaugurat magazinul Zara de la Unirea în mai 2009, fiind prima unitate stradală sub acest brand în România. Magazinele de la parterul Unirea Shopping Center sunt considerate a fi stradale pentru că intrarea se face de pe bulevard, deşi retailerii sunt chiriaşii centrului comercial. Apoi, spaniolii au continuat să aducă şi alte branduri, respectiv Bershka, Stradivarius şi Pull & Bear. Lor li s-au alăturat H&M, New Yorker, dar şi retaileri de cosmetice precum Sephora sau Douglas.
Pandemia a venit însă să schimbe situaţia. Reducerea traficului pietonal din zonă, dar şi evoluţia centrului comercial au făcut ca în 2021 să se închidă magazinele Bershka şi Pull&Bear. Un an mai târziu a urmat Zara. Apoi a venit rândul Stradivarius.
Acum, locul lor a fost luat de patiserii, covrigării şi restaurante de tip fast-food.