ZF 24

Reţeaua de magazine de discount PENNY România raportează afaceri de 8,3 miliarde lei în 2023, în creştere cu 16%, şi investiţii de peste 634 milioane de lei. Pentru 2024, are planificate 35-40 noi magazine şi un centru logistic lângă Bucureşti

Reţeaua de magazine de discount PENNY România...

Autor: Roxana Rosu

16.05.2024, 14:05 143

Reteaua de magazine de discount PENNY România, deţinută de grupul german Rewe, a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 8,32 miliarde de lei, în creştere cu 16% faţă 2022, şi un profit de 224 milioane lei, a anuntat  joi compania.

PENNY a investit în cursul anului trecut peste 634 milioane de lei (130 mil.euro) în extinderea şi modernizarea reţelei sale, precum şi în extinderea centrului logistic din Bacău.Retailerul are în plan investiţii de 1 miliard de euro până în 2030, cu scopul de a extinde reţeaua şi de a dezvolta competenţele logistice. Pentru 2024, sunt planificate între 35 si 40 deschideri de noi magazine, precum şi construirea unui nou centru logistic lângă Bucureşti.

„Am continuat şi în 2023 să consolidăm relaţiile cu clienţii noştri, să extindem semnificativ reţeaua PENNY şi să ne reafirmăm angajamentul pe piaţa locală, precum şi susţinerea producătorilor români şi a economiei, în ansamblul ei. Am crescut cifra de afaceri, profitul şi investiţiile în România, ne-am îmbunătăţit serviciile şi am ajuns şi mai aproape de milioanele de clienţi care aleg să-şi facă cumpărăturile la PENNY, fiind primul an în care am deschis 40 de magazine în România – un nou record pentru noi. Continuăm să ne angajăm în  dezvoltarea comunităţilor prin sport şi promovarea unui stil de viaţă echilibrat, continuăm să susţinem producătorii români şi afacerile locale şi să aducem la raft produse realizate integral în România – 3RO. Toate aceste eforturi ne-au adus realizări importante la finalul lui 2023 şi au validat direcţia strategică sănătoasă pe care o urmăm.”, a declarat Daniel Gross, CEO PENNY România.

Reteaua are 378 de magazine, 4 centre logistice, la Ştefăneştii de Jos, Turda, Bacău şi Filiaşi, şi peste 7.300 de angajati. Compania a majorat în 2023 venitul minim net cu 14,59% faţă de anul precedent.

Prin iniţiativa 3RO, care îşi propune să crească la raft procentul de produse cu ingredientul principal din România, procesate şi ambalate în ţară, în 2023 PENNY colaborează cu  Academia de Studii Economice din București, odată cu lansarea studiului amănunțit privind modalitățile de stimulare a producției naționale de bunuri din diverse categorii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels