Companii

Adrian Sandu, ACAROM: Piaţa se mişcă. Maşinile fabricate în România la Mioveni, Dacia, şi la Craiova, Ford-Otosan, ajung în 60 de ţări. „Cerere există în continuare“

Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România.

Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România.

Autor: Cristina Bellu

07.05.2024, 12:00 72

Într-o perioadă dominată de preocupările privind schimbările climatice, maşinile electrice devin tot mai mult o opţiune atractivă pentru mulţi consumatori. Cu toate acestea, tranziţia către acest tip de vehicule ar trebui să fie mai mult decât o simplă conformare la reglementările impuse de autorităţi, consideră Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

„Piaţa se mişcă. Schim­bul între consu­matorii de vehicule tradi­ţionale cu motorină şi benzină către cele full electrice trece prin ma­şinile hibride. Automat este un pas în elec­trifi­care, însă într-o piaţă li­be­ră, schimbul către ma­şinile electrice trebuie să pornească de la dorinţa consumatorului, nu de la o reglementare impusă de Comisia Europeană“.

Adrian Sandu atrage atenţia că în zona de in­frastructură de încărcare pentru maşinile electrice, dacă ar fi să se respecte pra­gul ca până în 2035 să exis­te zero emisii, ar înseamna ca în fiecare săptămână, în Europa, să se deschidă 11.000 de puncte de încărcare, de la 3.500-4.000 în pre­zent, din care peste 60% sunt în Germania şi Olanda.

„Ca industrie, noi ne-am angajat să respectăm pragul 2035, adică să scoatem în piaţă doar maşini cu emisii zero, dar aici trebuie să se implice toţi actorii din piaţă. Avem nevoie de infrastructură de încărcare pentru maşinile electrice, de materii prime şi materiale care să ne permită construcţia, producţia de baterii de maşini electrice la un preţ competitiv. Tendinţa către electrificare trebuie să fie susţinută prin bonusarea achiziţiei. Industria auto investeşte la nivel european peste 60 mld. euro anual în cercetare-dezvoltare, în inovare, atât în ceea ce priveşte maşinile în sine cât şi în ceea ce priveşte bateriile şi motoarele. Ca să fim competitivi trebuie să fim şi sprijiniţi, nu doar să avem reglementări“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO