Afaceri de la zero

Afaceri cu tinta sigura: frumusetea

13.02.2007, 17:15 Autori: Irina Crudu , Adriana Rosoga

Sa fii frumoasa si sa ai un corp bine modelat a devenit un "must" in zilele noastre. Iar sa oferi frumusetea dorita unei femei este cheia spre o afacere de peste o suta de mii de euro.

Nivelul serviciilor de infrumusetare din Romania au motivat-o pe Lili Baaddi, General Manager la Silhouette, sa aleaga aceasta idee de afacere acum cinci ani cand a deschis primul centru in tara, avand experienta la nivel national unde "vindea" frumusete de 25 de ani. "Am vazut o oportunitate si am exploatat-o la maximum. Cand am vazut care este cererea si care este oferta, am luat aceasta decizie", povesteste ea.
Etapele pana la punerea in aplicare a ideii au fost multiple. Primul pas l-a constituit trasarea liniilor viitoarei afaceri. La fel de importanta a fost si stabilirea locatiei. "Mi-am indreptat atentia catre o zona centrala, intens traficata si usor accesibila: zona Unirii", isi aminteste Baaddi. Ulterior s-a concentrat pe alegerea furnizorilor de materie prima (produse, aparate) si a personalului pe care trebuia sa-l angajeze si a modului in care acesta urma sa fie pregatit. "Este vital ca angajatii mei sa fie bine pregatiti profesional", adauga ea.
Saloanele Silhouette ofera servicii personalizate de infrumusetare si slabit, produse cosmetice profesionale, aparatura de ultima generatie si supraveghere medicala pe tot parcursul terapiei.
Investitiile initiale au fost realizate in doua directii: financiar si uman. Financiar, s-a investit in tehnologie, in aparate si produse, iar uman, in pregatirea oamenilor, personalul fiind calificat in strainatate.
Numarul clientilor a crescut de la an la an, ceea ce a dus la extinderea numarului de saloane. In prezent sunt deschise patru centre: doua in Bucuresti si doua in Constanta.
Conform Ministerului de Finante, saloanele Silhouette au inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de 2.182.889 de lei si un profit de 207.596 de lei. "Crestem de la an la an datorita rezultatelor pe care le avem si-n egala masura datorita seriozitatii cu care aplicam conceptul stiintific al frumusetii", mentioneaza Baaddi.
Pe parcurs investitia realizata a constat in achizitionarea de aparate, produse de lux si in pregatirea personalului.
Serviciile si produsele oferite in saloanele Silhouette sunt personalizate in functie de aspectele care tin de individ: sex, varsta, metabolism, diagnostic si nu in ultimul rand venit. "Cei drept, noi ne adresam cu precare persoanelor exigente, insa exista servicii si produse pentru toate buzunarele. Trebuie doar sa iti doresti acest lucru", spune Baaddi. Preturile variaza de la 10 la 250 euro per sedinta.
"In general clientele Silhouette sunt femei (si barbati in mai mica masura), media de varsta fiind cuprinsa intre 25 si 45 de ani, dar nu numai, independente financiar, in functii de conducere si evident cu pretentii pe masura", mentioneaza Baaddi.
Deoarece lucrul cu oamenii nu este foarte usor, au aparut si situatii neprevazute in cei cinci ani de activitate. "Au fost si cazuri, dintre cele mai neobisnuite, dar am reusit sa trecem cu succes peste ele. De regula clientii considera ca daca investesc o anumita suma la noi, pot urma ce tratamente vor, sub pretextul ca: "Fac ce vreau pe banii mei" si "Eu vreau terapia x, nu terapia y"! Lucrurile nu sunt chiar atat de simple, iar tratamentele se recomanda in functie de fiecare diagnostic, daca se doresc rezultate pe masura. Le explicam de ce trebuie sa existe o foarte buna colaborare intre client si echipa Silhouette, pentru a se ajunge la rezultate exceptionale", mai precizeaza Baaddi.
Daca la inceputul activitatii a existat o oarecare reticenta si rigiditate, in prezent clientele sunt deschise si increzatoare. Una dintre cele mai dificile sarcini a constituit-o convingerea clientelei. "Receptivitatea este in continua crestere in Romania. Din ce in ce mai multe persoane apeleaza la servicii de infrumusetare faciala sau corporala", mentioneaza Baaddi. Aceste orientari ale clientelor se datoreaza mai multor factori. "Vremurile sunt de asa natura incat acest aspect sa devina unul impetuos necesar. Mediul, poluarea, agentii interni si externi, varsta isi lasa amprenta asupra noastra, de aceea avem nevoie sa aratam mai bine, sa ne simtim mai bine in pielea noastra si sa avem mai multa incredere in noi", adauga ea.
Daca acum cinci ani au inceput activitatea cu zece salariati, in prezent, numarul "siluetilor" dupa cum ii place doamnei Baaddi sa-i numeasca, a ajuns la 100 de persoane pentru cele patru centre.
"Nu suntem foarte exagerati in privinta francizei, insa cerem ce va cere intotdeauna o firma cu un anumit statut si reputatie pe piata: profesionalism, consecventa, tenacitate. Tinem cont de plasament, buget, determinare si dorinta de reusita a oricarei persoane care ne cere franciza", spune Baaddi.
"Pe termen scurt si mediu dorim sa mai deschidem inca doua centre in Bucuresti, iar pe termen lung vrem sa fim prezenti in toate orasele mari din tara", povesteste Baaddi despre planurile de viitor ale Silhouette.
O alta franciza, Physiomins, a intrat pe piata locala la inceputul anului, in urma unei investitii in deschiderea unui salon in Bucuresti de 90.000 de euro.
Taxa de intrare in franciza pentru un salon Physiomins este de 12.000 de euro si include studierea zonei de influenta, asistenta pentru cautarea localului, precum si amenajarea acestuia. Utilizatorul francizei dispune de asemenea de exclusivitatea marcii Physiomins pe zona sa de influenta. Un salon recruteaza in functie de marimea sa intre 4 si 10 persoane.
Saloanele Physiomins trebuie adaptate la cerintele pietei din Romania. "Primul nostru obiectiv este sa definim conceptul pentru Romania. Fiecare tara are particularitatile sale si conceptul francez merita cu siguranta cateva adaptari pentru a raspunde exigentelor clientelei", spune Fabienne Johner, detinatoarea francizei Physiomins in Romania.
Ea estimeaza un numar de 200 de cliente din Romania care vor trece pragul salonului sau, bazandu-se pe importanta pe care o acorda romancele frumusetii.
"Romania este o tara europeana, atragand in special prin deschiderea sa, ambitia si spiritul intreprinzator. Putem adauga la acestea ca Romania, datorita temperamentului sau latin, acorda multa importanta frumusetii, poate chiar mai mult decat Franta. Prin urmare, suntem de parere ca a fi suplu si a te mentine asa poate deveni un bun parteneriat cu clientele noastre. Cred ca orice femeie, indiferent de nationalitate, e preocupata de aspectul fizic", spune ea.
"Obiectivul Physiomins este sa deschidem 15 saloane in Romania, avand in principal ca tinta Capitala si marile orase", declara Johner.
Pentru urmatorii doi ani se urmareste obtinerea unei cifre de afaceri intre 100.000 si 150.000 de euro.
In ceea ce priveste clientela, cabinetele Physiomins "se adreseaza oricarui tip de public, conceptul nostru ofera solutii pentru toate varstele, chiar si pentru barbati. Dorinta noastra este sa atingem un public atent la calitatea serviciilor, a produselor si a colaboratoarelor institutelor Physiomins", precizeaza Johner. In general acestea au varste cuprinse intre 25 si 55 ani, cu venit mediu si cu o conceptie de viata sanatoasa.
Saloanele Physiomins ofera si un ambient adecvat pentru relaxare.
"Atmosfera e ceva foarte important. Intimitate, miros, culoare, lumina, muzica, un personal simpatic si discret. Este un 'ensemble'. Clienta trebuie sa se simta bine imediat dupa ce intra", precizeaza Johner.
Printre curele propuse realizate cu aparate de inalta tehnologie, produse naturale si prin recomandarea unei alimentatii sanatoase, se numara: cura pentru pierdere in volum, cura de slabire de dupa nastere, pierderea a doua-trei kilograme, cure de slabit pentru barbati, tratamente pentru celulita, tonifiere, pentru stabilizare dupa o cura traditionala etc.
Iar printre serviciile pe care le ofera se numara cosmetica, tratamentul facial si curatarea de ten cu produsele Physiomins, epilatul, masajul de relaxare pentru fata si decolteu, masajele corporale de relaxare si masajul anticelulitic si Physiomins sport: Power-Plate. Toate tratamentele aplicate se stabilesc in functie de nevoile fiecarei persoane dupa sfatul specialistilor.
In ceea ce priveste tarifele practicate pentru conceptul Physiomins de slabire, fiind un program individualizat, acestea variaza intre 40 si 150 ron in functie de serviciile oferite.
O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania