Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Corina şi Mădălin Simon au investit 50.000 de euro într-un food truck cu specific german, cu care merg la marile festivaluri de muzică din ţară

30.03.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

♦ ZA German Wurst Wagen a pornit în 2016, iar în prezent, businessul numără două food truckuri şi o locaţie fixă într-un magazin din Bucureşti.

Corina  şi Mădălin Simon au investit 50.000 euro în ZA German Wurst Wagen, un foodtruck cu specific german, iar în fiecare an merg la marile festivaluri de muzică din ţară, precum Untold, Neversea, Summerwell, dar şi la diverse evenimente. Businessul a pornit încă din 2016, când nişa food truckurilor era abia la început şi erau doar câţiva jucători în piaţă, iar acum vinde mâncare fast food de tip hot dog şi cârnaţi.

„În 2016, am fost la câteva evenimente locale legate de street food şi gastronomie locală, unde am văzut primele food truck-uri din România, ne-a plăcut foarte mult ideea pentru că am şi o pasiune culinară, îmi place să gătesc şi să călătoresc în destinaţii gourmet, iar oportunitatea pe care am văzut-o atunci mi s-a părut extraordinară. În 2015-2016, au fost primele astfel de evenimente, cred că erau un fel de divizii ale unor restaurante care aveau standuri, nu cred că am văzut un food truck efectiv, abia apoi au apărut acestea“, povesteşte Mădălin Simon.

Înainte de a începe businessul, antreprenorii şi-au făcut un plan de business şi au analizat punctele tari şi punctele slabe ale unei astfel de afaceri. Piaţa de food truckuri era la început la acea vreme, iar cei mai mulţi din jucătorii existenţi se focusau pe partea de burgeri, pizza sau dulciuri. „Ne-am dat seama că sunt foarte mult food truckuri de burgeri, urmate de pizza şi altele, foarte mulţi au făcut deserturi, clătite. Noi ne-am gândit să nu facem burgeri, iar una dintre categoriile din top cinci era hot dogul“, explică el.

După această decizie, cei doi au analizat toate pieţele unde cârnaţii sunt specialitate locală, aşa că a ales Statele Unite ale Americii, ţările nordice şi Germania, unde a călătorit pentru a găsi producătorii de carne care îndeplinesc criteriile dorite de către el. În 2016, Mădălin şi Corina Simon a mers în Germania, unde a găsit carnea potrivită pentru hot dogul care urma să fie vândut la food truck.

Antreprenorii s-au îndreptat prima dată către producătorii locali, însă nu a găsit niciun furnizor local care să aibă o capacitate de producţie corespunzătoare cu necesarul businessului său. „Ne-am îndreptat către mici producători locali şi i-am întrebat dacă ar putea să ne facă după reţeta noastră, dar din păcate nu am găsit mixul de productivitate cu voinţă.

Cei care voiau, nu puteau face atât cât voiam noi, un festival necesită volume mari într-un timp scurt, dacă în fiecare săptămână aveam festivaluri ne trebuiau cantităţi mari la câteva zile, iar cei mari, care aveau posibilitatea nu aveau dorinţa de a produce, sunt prea mari şi să diversifice cu câteva produse, nu reprezenta pentru ei un business“, spune Mădălin Simon.

Businessul a fost deschis oficial în 2017 şi a început cu un singur foodtruck, însă în prezent ZA German Wurst Wagen numără două astfel ce autovehicule. în ultimii doi ani, segmentul de food truck-uri a fost puternic afectat ca urmare a restricţiilor privind organizarea de evenimente.

„Au mai existat câteva evenimente anul trecut, 2021 a fost probabil la 25-30% faţă de vânzările din 2019. Pentru anul acesta suntem optimişti, chiar avem contracte pe anul în curs cam cu toate evenimentele mari, nu ştim însă cum va influenţa acest război piaţa evenimentelor şi consumul.“

Investiţia iniţială, adică achiziţionarea şi amenjarea food truck-ului, a ajuns la circa 50.000 euro, însă în suma totală sunt incluse şi costurile  cu depozitarea alimentarelor, cât şi cheltuielile de personal.

Pe lângă cele două food truck-uri, care pe perioada verii merg la diverse festivaluri şi evenimente, sub brandul ZA German Wurst Wagen mai există o locaţie fixă în cadrul unui magazin Mega Image din Bucureşti.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania