Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut? Iulia Neagoe creează de un deceniu arome în propriul atelier din Bucureşti. „Anul viitor vreau să mă concentrez pe parfumurile terapeutice“

24.11.2023, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Iulia a creat atelierul de parfumuri după ce s-a specializat în cadrul unui master în Austria, ea purtând pasiunea pentru arome încă din copilărie.

Pentru Iulia Neagoe, ultimii ani au adus o maturizare în felul în care a învăţat să gestioneze afacerea ei cu parfumuri din Bucureşti, ce poartă numele de Luviane. La zece ani de la fondarea businessului, împliniţi în 2023, ea are planuri pentru o nouă etapă de dezvoltare. Marca Luviane este o anagramare a numelui fondatoarei, Iulia Victoria Neagoe.

„Luviane este un brand sub care creez parfumuri din ingrediente naturale, de la zero, cu propriile formule. Am integrat în portofoliu şi bijuterii cu parfum. Luviane mai are şi servicii de personalizare a parfumurilor. Facem de asemenea ateliere individuale, dar şi cu grupuri. Am lucrat la schimbarea ambalajelor pentru colecţia Miresme româneşti“, a povestit Iulia Neagoe la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero. Ea a spus pentru prima dată povestea acestei iniţiative în 2020, în cadrul aceluiaşi proiect ZF, când a explicat că a creat atelierul de parfumuri după ce s-a specializat în cadrul unui master în Austria, ea purtând pasiunea pentru arome încă din copilărie. Anul 2020 s-a dovedit a fi unul complicat, sub auspiciile pandemiei, însă businessul a rezistat şi chiar a crescut. 

„Anul acesta, în decembrie, aniversăm zece ani de existenţă. În decembrie 2013 am vândut primele parfumuri. În ultimii doi ani, am trecut de la un mod masculin de a face antreprenoriat, la o altă atitudine. Am învăţat să-mi ascult şi intuiţia în business.“

Spaţiul în care lucrează Iulia pentru Luviane se află în zona Republica din Capitală, unde au loc şi atelierele cu clienţii. Iulia Neagoe speră însă ca anul viitor să poată muta partea de servicii în altă parte.

„Tot anul viitor vreau să mă concentrez mai mult pe parfumurile terapeutice şi pe tot ce presupune terapia prin parfum, ca o completare pentru ceea ce fac. Cifra de afaceri s-a triplat în 2023 faţă de 2021.“

Iulia spune că nu este o prezenţă foarte activă la târguri, iar pentru acest an a ales să participe la unul singur ñ Dichisar, pentru a avea suficient timp să interacţioneze cum trebuie cu toţi cei care vin la standul ei. Alte canale de vânzare sunt partenerii din Bucureşti care revând parfumurile, unul dintre ei fiind Galeria Galateca.

„Pentru a marca celebrarea din acest an, timp de 30 de zile voi avea un joc aniversar pe Instagram, cu reduceri la câte un produs. Am creat şi un mix cu un set complet de mostre.“

Iulia a absolvit Facultatea de Construcţii în Bucureşti, un master în Management şi un master în Biochimie în Austria. A studiat foarte mulţi ani şi terapia prin parfum. A făcut practică, în Austria, într-un magazin de cosmetice şi parfumerie Marionnaud, iar la finalul lui 2013 soţul ei a încurajat-o să-şi facă propriul business, după cum povestea Iulia în 2020.

Spaţiul în care lucrează Iulia pentru Luviane se află în zona Republica din Capitală, unde au loc şi atelierele cu clienţii.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania