Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Nina Zamfir a dezvoltat brandul de cosmetice Kabinett, după ce a produs iniţial doar mărci private. „Am investit 70% din profit în dezvoltare“

15.08.2023, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Antreprenoarea lucrează cu firme producătoare de ingrediente din Franţa, SUA sau Germania.

Pentru Nina Zamfir cosmeticele sunt o pasiune de când îşi vedea bunica cum se aranjează, iar ulterior această pasiune a devenit şi o afacere, dezvoltând propriul laborator în care realizează produse precum creme, săpunuri, uleiuri şi seruri.

„La început am lucrat mult private label, dar în urmă cu circa cinci ani am lansat şi brandul Kabinett la cel mai mare târg de profil din Bologna. Lansarea a fost un real succes şi atunci am decis să mărim gama de produse“, povesteşte Nina Zamfir, care adaugă că pentru ea este o adevărată plăcere să lucreze în această industrie şi urmăreşte cu interes ce noutăţi apar în sectorul în care activează de circa 20 de ani. Ea a dezvoltat o mică fabrică în Olteniţa, la circa 60 km de Bucureşti, şi spune că de-a lungul anilor a învăţat să externalizeze o parte din servicii către companii care sunt specializate. „De exemplu, serviciile de grafică, design etc. Am avut noroc să găsesc oameni foarte buni“. Alături de această echipă a reuşit să facă din brandul Kabinett unul disponibil la nivel naţional.

„Produsele Kabinett se pot găsi în toată Å£ara. Suntem prezenÅ£i inclusiv în hipermarketuri cu o parte din produse, în magazine online partenere, dar ÅŸi în propriul nostru magazin online“. PiaÅ£a cosmeticelor este una foarte competitivă, în acest segment fiind prezente atât branduri locale, cât ÅŸi străine. 

„Noi avem o preocupare permanentă să câştigăm cotă de piaţă. Încercăm întotdeauna să folosim cele mai inovatoare materii prime şi ingrediente active, de aceea participăm ca vizitatori la târgurile de specialitate unde sunt prezentate ultimele noutăţi în materie de ingrediente.“

„De asemenea, pe partea de formulare lucrăm cu oameni foarte buni în domeniu şi acordăm o mare atenţie ingredientelor pe care noi le folosim“, a precizat Nina Zamfir.

Antreprenoarea spune că lucrează pentru ingrediente cu firme din Franţa, dar lucrează şi cu distribuitori de produse din Germania şi SUA.

Nina Zamfir a început afacerea din domeniul cosmeticelor cu mărci private pentru alte companii, iar în prezent lucrează şi cu firme din România, dar şi din afara ţării. Însă, în prezent, ea se concentrează pe dezvoltarea brandului Kabinett şi pe noua gamă lansată, care include creme şi seruri pentru faţă.

„Am investit cam 70% din profit în dezvoltare. Trebuie să investeşti continuu pentru a ţine pasul cu noile tehnologii“.

Ca planuri de viitor, Nina Zamfir spune că vrea să crească cifra de afaceri, vrea să investească în energie regenerabolă, dar şi să lanseze noi produse.

 

ZF ÅŸi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiÅ£ie, curaj ÅŸi determinare. PoveÅŸtile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF ÅŸi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ ÃŽn România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi ÅŸi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaÅ£i, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania