Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Adina Avramescu, absolventă de Finanţe/Bănci, a dat curs vechii ei pasiuni pentru design şi arhitectură şi şi-a deschis propriul studio de design interior, sub numele de Sundazed Interiors

22.05.2024, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ Circa 65% dintre clienţii studioului Sundazed Interiors sunt clienţi B2C din zona rezidenţială, iar cei mai mulţi sunt din Bucureşti.

Adina Avramescu şi-a dorit să urmeze Facultatea de Arhitectură, însă a ajuns studentă la ASE, la Facultatea de Finanţe şi Bănci, iar apoi a lucrat pentru diverse companii româneşti, dar şi internaţionale. Cu toate acestea, pasiunea pentru design şi arhitectură a rămas vie şi a decis să o urmeze.

Aşa a apărut Sundazed Interiors, propriul studio de design interior al Adinei Avramescu, care a ajuns după primul an de funcţionare la 86 de clienţi.

„Spiritul de antreprenor l-am avut de mică, de când făceam buchete de flori şi încercam să le vând la poartă. Antreprenoriatul, pentru mine, s-a materializat înainte de pandemie, când am decis că vreau să fac nişte cursuri de design interior, pe care

le-am urmat timp de şase luni. În paralel aveam şi un job. Treptat, lucrurile s-au concretizat, am început să mă promovez şi să fac mici proiecte de design. Prima clientă a fost o prietenă, apoi am fost eu, cu apartamentul în care locuiesc şi apoi au urmat alţi prieteni. Au urmat contracte cu oameni din grupuri de pe Facebook, au început recomandările, mi-am creat un portofoliu şi am început să apar şi în reviste specializate. Până astăzi, am ajuns la 86 de clienţi“, a povestit antreprenoarea. Alexandra Matei

Investiţia de pornire a fost una destul de mică, spune ea, de circa 1.000 de euro, bani care au mers către zona de cursuri, la care s-a mai adăugat o investiţie pentru crearea site-ului.

Circa 65% dintre clienţii studioului Sundazed Interiors sunt clienţi B2C, din zona rezidenţială. Antreprenoarea a avut şi câteva proiecte în zona de office, dar ele nu cântăresc foarte mult în business.

În schimb, menţionează ea, apare o nouă nişă, cea de rentals, cu apartamente şi garsoniere de închiriat pe termen lung care au nevoie de renovare, dar şi o nouă direcţie, cea a recondiţionării apartamentelor vechi.

„Cei mai mulţi clienţi sunt din Bucureşti, însă am avut şi clienţi din afara Bucureştiului şi din Franţa“, a mai adăugat Adina Avramescu.

Preţul, explică antreprenoarea, se stabileşte per metru pătrat. În general, bugetul mediu pentru renovarea unui apartament este de 15.000 de euro, iar amenajările realizate de Sundazed Interiors sunt pentru spaţii de peste 20 mp.

Circa 70% dintre proiectele studiului de design sunt proiecte complete de renovare, iar într-o lună, antreprenoarea poate finaliza două-trei lucrări complete.

„Merg de cele mai mult ori în locaţie, apoi vin cu un proiect complet – paletă cromatică, plan de amenajare, randări. Ulterior, vin cu lista de achiziţii bazată pe ce am schiţat, iar alegerea produselor este a clientului.“

În prezent, echipa Sundazed Interiors este formată din fondatoare, care se ocupă de proiectare, un angajat care se ocupă de zona de project management, întrucât businessul livrează şi apartamente la cheie şi mai mulţi colaboratori pe partea de materiale, finisaje, mobilier, dar şi electricieni şi instalatori.

În 2023, primul an de funcţionare complet, studioul de design interior a avut o cifră de afaceri 65.000 de lei. Anul acesta, menţionează Adina Avramescu, businessul a ajuns deja la cifra de afaceri din 2023 şi mai urmează şi alte proiecte care vor susţine creşterea în lunile următoare.

În viitor, antreprenoarea îşi doreşte să aibă un studio fizic şi un birou, precum şi un shop cu obiecte de design de interior. În plus, ea vrea să dezvolte partea de ateliere pentru copii.

„Acum mă simt puternică, cred că pot face orice, chiar dacă este greu. Optimismul acesta nu a fost de la început. Atunci nu eram sigură că mă voi putea susţine. Însă, la finalul anului trecut m-am convins că nu am de ce să îmi fac griji, iar anul acesta am înţeles că se poate şi mai bine“, a mai adăugat aceasta.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania