Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Anca Călugăru, absolventă de drept, a pornit proiectul Stasera, un brand de bijuterii care are drept element central perla de cultură, iar până acum a strâns în portofoliu peste 175 de produse

18.04.2024, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Bijuteriile sunt confecţionate din argint, placate cu aur sau rodiu şi împodobite cu perle de cultură, iar anul acesta vor fi integrate în colecţii şi metale preţioase, cum ar fi aurul, sau alte pietre preţioase, precum diamantele Preţurile bijuteriilor Stasera sunt cuprinse între 100 şi 1.200 de lei.

Anca Călugăru a terminat Facultatea de Drept, însă nu s-a regăsit, la acel moment, în nicio profesie juridică, aşa că, având o pasiune pentru bijuterii încă din copilărie şi fiind o fire creativă, a hotărât să pornească un proiect antreprenorial în zona creaţiei de bjuterii. Astfel, în 2022, în urma unei investiţii de 3.000 de euro, a luat naştere Stasera, propriul său brand de bijuterii, care are drept element central perla de cultură. Până astăzi, ea a strâns în portofoliu peste 175 de produse.

„Stasera este o oglindire a personalităţii mele. Proiectul a pornit în cea de-a doua jumătate a anului 2022. (…) Mă pasiona mediul de afaceri şi îmi doream să îl cunosc mai bine, aşa că am ales să parcurg programul de masterat de drept antreprenorial şi să încep, cu foarte puţini bani, această afacere. Am fost întotdeauna un copil creativ şi creativitatea a ieşit la suprafaţă prin diferite forme. Acum, toată creativitatea mea iese prin aceste schiţe de produs. De când eram mică îmi plăceau bijuteriile. Mama avea bijuterii puse într-un săculeţ şi o dată la ceva timp îmi reamintea povestea din spatele fiecărei bijuterii. Aşa s-a format ideea mea de a vedea într-o bijuterie o ancoră emoţională, care îţi aminteşte de un anumit moment din viaţă”, a povestit fondatoarea.

Portofoliul cuprinde în prezent cercei, brăţări, coliere şi inele. Cel mai bine, spune ea, se vând cerceii. Bijuteriile sunt confecţionate din argint, placate cu aur sau rodiu şi împodobite cu perle de cultură. Anul acesta, menţionează antreprenoarea, vor fi integrate în colecţii şi metale preţioase, cum ar fi aurul sau alte pietre preţioase, precum diamantele. Stasera, menţionează antreprenoarea, lucrează cu o fermă de perle din China şi are şi fabrici partenere în Portugalia şi Asia.

„Ne dorim să mutăm producţia în România, este una dintre ambiţiile pentru anul curent. Mă gândesc la un parteneriat cu o fabrică din România”, a mai spus Anca Călugăru.

În acest moment, ea dezvoltă propriile designuri de bijuterii, pe care le transmite către fabricile partenere din străinătate. Businessul lucrează, în general, cu stocuri, însă există şi posibilitatea de personalizare a bijuteriilor la cererea clientei.

Antreprenoarea spune că are la bază, atunci când schiţează o bijuterie, portretul femeii moderne.

„Creez bijuterii pe care să le poţi purta atât la un mic dejun, cât şi la o cină, în aceeaşi zi, pentru că probabil nu mai ai timp să ajungi acasă şi să te schimbi. Încerc să creez bijuterii atemporale, uşor de integrat în orice ţinută.”

Preţurile bijuteriilor Stasera sunt cuprinse între 100 şi 1.200 de lei, iar produsele se vând online. Bijuteriile sunt însă expuse şi într-un showroom aflat pe strada Icoanei din Bucureşti, unde clienţii pot merge să le vadă.

Anca Călugăru se împarte astăzi între proiectul său antreprenorial şi un job full time, întrucât urmează un management training pe zona de legal and external affairs. Astfel, ea îmbină antreprenoriatul cu domeniul juridic pe care l-a studiat, însă acest lucru este o provocare pentru că Stasera, spune ea, este un business care necesită mult timp şi implicare şi, deocamdată, este singurul om implicat operaţional.

„Uneori îmi este destul de greu să gestionez totul. Anul acesta vrem să aducem un nou asociat şi primii angajaţi în companie”, a mai spus ea.

Pentru 2024, antreprenoarea estimează o cifră de afaceri de aproximativ 30.000 de euro.

În următorii cinci ani, Anca Călugăru vrea să transforme Stasera într-un brand internaţional - ale cărui potenţiale pieţe ar fi Ungaria şi Polonia -, cu mulţi angajaţi şi cu mai multe spaţii fizice.

„Antreprenoriatul, pentru mine, este o călătorie. O să privesc întotdeauna experienţa Stasera ca pe o experienţă de viaţă, ca pe o lecţie”, a mai adăugat fondatoarea.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania