Afaceri de la zero

Afacerile mici „in criza"

26.05.2009, 16:07 Autor: Adriana Rosoga

Toate afacerile mari au pornit ca business-uri mici care s-au lovit inerent de greutatile inceputului. In cea de-a treia editie a topului "Afaceri de la zero", ZIARUL FINANCIAR scoate la lumina business-uri mici care sunt mai putin vizibile, dar care sustin peste 60% din economie si din locurile de munca din Romania.

Studenti, oameni care au terminat un MBA, sau care au experienta de angajat si care au avut convingerea ca pot fi mai eficienti in postura de intreprinzatori, afaceri care au prins radacini pe bancile facultatii, pornite din visele si dorintele unor tineri care au vrut sa fie pe propriile picioare. De unde s-au inspirat pentru ideea de afacere, cum au trecut de perioadele critice ale inceputului, de unde au obtinut finantarea, cum au gasit partenerii si angajatii, cum au reusit sa-si extinda afacerea la nivel national sau cum au reusit sa se claseze intre primii trei jucatori pe nisa de piata pe care activeaza?
Actuala perioada de criza economica si financiara este o incercare pentru business-urile mici si mijlocii, mai ales cele aflate de putin timp pe piata, care au cifre de afaceri de cateva sute de mii de euro anual. Start-up-urile sunt cele mai afectate din acest punct de vedere. Care sunt solutiile micilor oameni de afaceri? Ce planuri au pentru business-ul lor? Care sunt afacerile care merg bine in continuare?
Fata de editia de anul trecut, actualul top aduce in vizor 50 de idei noi de afaceri, care s-au dezvoltat in franciza sau au pornit de la o idee inspirata din succesul unor business-uri din strainatate, care merg pe marje de profit intre 10% si 50% si in care intreprinzatorii investesc continuu pentru a se extinde pe plan local si international.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania