Afaceri de la zero

Banul nu reprezinta totul in F1

05.09.2000, 00:00 Autor: Aurelian Botezatu


S-a scris, si nu o data, ca Ferrari ar face orice pentru a triumfa in Formula 1. Iar ca dovada ca asa si este, presa a venit saptamana trecuta cu stirea ca bossul cel mare, Agnelli, ar fi suplimentat substantial bugetul pentru sezonul in curs, cerandu-i responsabilului scuderiei, Luca di Montezemolo, sa se dea si peste cap daca de asta este nevoie pentru ca titlul mondial sa poposeasca din nou la Maranello.

"Nimic mai fals" sustine Montezemolo, care deunazi a acceptat sa faca publica lista detaliata a bugetului "calutului cabrat" pe anul 2000, doar-doar va convinge lumea de neadevarurile vehiculate in mass-media. Potrivit cifrelor aparute in revista Eurobusiness, Ferrari este echipa cu cel mai mare buget, 516,75 milioane marci, din Formula 1, urmata fiind de McLaren - Mercedes, cu 494,45 milioane marci.

La Ferrari, aportul cel mai mare il are sponsorul Marlboro, care da 143 milioane marci, in vreme ce firma de merchandising Ferrari contribuie cu 121 milioane. McLaren, in schimb, nu castiga atat de mult de pe urma tigaretelor West (81 milioane marci), grosul oferindu-l Mercedes, cu 224,4 milioane marci. Defalcat, 30,8 milioane sunt bani lichizi, iar restul de 193,6 milioane il reprezinta motoarele.

Cei mai multi bani investiti si cel mai bine platit pilot - Michael Schumacher castiga 66 milioane marci annual la Ferrari - nu s-au dovedit insa si cea mai buna reteta pentru a garanta succesul. Deocamdata, Schumi (68 puncte) este al doilea in clasament dupa Hakkinen (74 puncte).

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania