Afaceri de la zero

Diseara la receptie nu se mai servesc praline

24.10.2002, 00:00 Autor: Crenguta Nicolae

Unul din cele mai cunoscute spoturi publicitare difuzate in anii '90 la televiziunile occidentale infatisa o scena usor kitsch, in care un ambasador al unei tari neprecizate isi cucerea oaspetii gratie gustului sau rafinat in materie de dulciuri.
Dupa opt ani de difuzare a spotului, in 1999, compania italiana Ferrero, producatoarea pralinelor cu pricina, a inceput sa admita ceea ce ar fi trebuit sa vada mai de mult, si anume ca oamenii care vedeau iar si iar asa o reclama de moda veche incetasera sa se amuze cu ea si pur si simplu radeau de ea. Astfel incat, in decembrie 1999, compania a renuntat la spot, incercand apoi zadarnic sa gaseasca o agentie capabila sa produca o reclama mai moderna.
Pentru anul 2000, Advertising Age estimeaza ca Ferrero a cheltuit pe publicitate 667 milioane de dolari, fiind a 19-a companie din lume din punctul de vedere al cheltuielilor pentru reclama. Cat despre rezultate, ACNielsen apreciaza ca oul de ciocolata Kinder, unul din cele mai cunoscute dulciuri Ferrero, reprezinta cea mai cunoscuta marca de produse de ciocolata din lume si singura cu vanzari de peste un miliard de dolari pe an.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania