Afaceri de la zero
INTERVIU: Emilia Balasa, partener Smash Tennis Academy

INTERVIU: Emilia Balasa, partener Smash Tennis Academy

26.05.2009, 14:07 Autor: Adelina Mihai
„De multe ori ma gandeam ca as fi preferat sa fiu angajatul cuiva decat sa am propria mea afacere. Primele luni au fost critice, imi amintesc ca era iarna si imparteam fluturasi pe la semafoare cu asociatul meu, Catalin".
Avea 23 de ani cand si-a deschis afacerea in domeniul tenisului, insa nu era la prima activitate de antreprenoriat. Inca din timpul facultatii s-a ocupat de administrarea unui Internet cafe alaturi de un alt asociat, afacere care mergea foarte bine pentru ca era intr-un domeniu abia aparut pe piata locala. Odata cu deschiderea propriei afaceri, au aparut si problemele. Pe langa un program prelungit, un antreprenor trebuie sa isi asume responsabilitatea fata de clienti si, foarte important, sa nu-i incurce.
„Cand initiezi o afacere, te gandesti intotdeauna: e posibil sa nu mearga. Noi am avut in vedere si faptul ca la inceput nu am avut un capital foarte mare. Dar am pornit la drum cu speranta in suflet ca o sa mearga."
Investitia initiala a fost finantata din banii obtinuti in urma vanzarii actiunilor din afacerea anterioara. Insa pentru asociatul sau, Catalin Ciobanu, a fost destul de greu sa-si valorifice aptitudinile pe care le-a dobandit in Germania, unde a lucrat anterior ca instructor de tenis.
„A fost ca in filme: cat timp am avut bani de investit, el nu a castigat niciun concurs, niciun punct ATP. Dupa am cheltuit toti banii, a inceput sa joace bine, dar n-am mai avut bani de niciun concurs- asa am decis sa ne deschidem o scoala de tenis."
La primul angajat, cei doi antreprenori se temeau ca nu o sa se descurce si ca nu va avea aceleasi tehnici de lucru.
Profitul obtinut in urma activitatilor desfasurate in cadrul scolii de tenis este de aproximativ 2.000- 2.500 de euro pe luna in perioadele bune, insa acesta se injumatateste in perioada sarbatorilor. Daca spatiul in care activeaza scoala de tenis nu ar fi inchiriat, acest lucru s-ar reflecta si in cresterile profitului.
O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania