Afaceri de la zero

Olimpiada, o noua sursa de profituri pentru britanici

11.04.2006, 00:00
Cu toate ca mai sunt peste sase ani pana la Olimpiada care se va desfasura in capitala Marii Britanii, organizatorii planuiesc inca de pe acum maximizarea profiturilor de pe urma Jocurilor Olimpice.

Departamentul comercial al Comitetului Organizational al Jocurilor Olimpice din Londra, Locog, este pe cale sa numeasca sponsorul principal, dupa ce a fost coplesit de firme care doreau sa isi asocieze numele cu Olimpiada din 2012, scrie BBCNews.

Phil Beard, director al departamentului de marketing si sponsorizari din cadrul Locog, a declarat ca organizatia a identificat deja primul sector de care doreste sa se apropie in vederea unei sponsorizari.

Sponsorizarile vor reprezenta veniturile capabile sa majoreze suma de

2 miliarde de lire sterline (2,86 miliarde de euro) necesara punerii in scena a jocurilor olimpice.

Alte surse importante ale profiturilor sunt tarifele de intrare, banii proveniti in urma programului de sponsorizare al Consiliului Olimpic International (IOC) si o parte din banii obtinuti din dreptul de radiodifuzare al IOC.

"Primele patru sectoare comerciale pe care le-am identificat pentru atragerea sponsorilor sunt: sectorul de utilitati, cel de automobilism, telecomunicatiile si sectorul bancar. De-a lungul timpului, acestea au fost cele mai cautate sectoare de catre organizatori pentru a sponsoriza marile competitii", a declarat Beard.

Sponsorii nu au fost nominalizati inca, dar este cunoscut faptul ca British Telecom si British Airways fac parte din cei 25 de sponsori care vor lua parte la licitatia londoneza pentru Jocurile Olimpice din 2012.

Firmele sponsor va trebui sa ajute la organizarea comunitatilor unde se vor desfasura competitiile si la buna desfasurare a cursurilor speciale pentru olimpici, in schimbul acordului de a folosi logotipul "Londra 2012" pe produsele si in cadrul serviciilor lor.

In total vor fi nominalizate zece sectoare din care se vor alege sponsorii principali, orice alt contract cu firme rivale, care nu fac parte din "partenerii principali", in cadrul programului initiat de IOC, fiind strict interzis.

"Vom avea un numar limitat de companii implicate in acest proiect, dar ele vor detine exclusivitatea in fiecare sector pe care il reprezinta", a mentionat Beard.

"Am fost asaltati de firme care doresc sa sponsorizeze, deoarece pentru ei este cea mai mare, daca nu unica oportunitate de a-si asocia numele cu Jocurile Olimpice care vor avea loc in Marea Britanie".

Pentru a avea insa legatura cu marele eveniment, firmele va trebui sa plateasca 50 de milioane de lire sterline (71,62 de milioane de euro). De asemenea, si companiile straine au dreptul sa liciteze pentru a se putea numara printre sponsorii concursului. Ei vor fi protejati printr-o campanie puternica impotriva exploziei publicitare care se produce intotdeauna in jurul evenimentelor sportive.

In momentul in care vor fi adaugati si sponsorii din nivelurile al doilea si al treilea, vor fi 100 de firme care vor sponsoriza costurile Jocurilor Olimpice.

"In urmatorii doi, trei ani vom face public al doilea nivel de sponsorizare, care va cuprinde firmele producatoare de bunuri si servicii necesare acestei competitii", a spus Beard. Al treilea nivel, cel al furnizorilor de alimente pentru olimpici, va fi anuntat in apropierea Olimpiadei.

Au existat si indoieli cum ca o sponsorizare de asemenea proportii pentru 2012 ar putea defavoriza sponsorizarea altor sporturi. "Consider ca prin proiectul nostru, stimulam sponsorizarea evenimentelor sportive din Marea Britanie. Daca o banca, spre exemplu, este de parere ca nu merita sa se implice in cadrul Jocurilor Olimpice, ea poate sa se implice in sponsorizarea altor sporturi", a tinut sa precizeze directorul de marketing si sponsorizari al Locog.

Pe langa avantajul sponsorizarii directe, guvernul considera ca evenimentul din 2012 va aduce avantaje economice spotite Marii Briatanii, cel mai impulsionat sector fiind cel al turismului.
O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania