Afaceri de la zero

Premier League isi arde suporterii la buzunare

14.08.2000, 00:00 Autor: Aurelian Botezatu


Campionatul Angliei, de al carui start ne desparte mai putin de o saptamana, tinde sa devina o competitie rezervata exclusiv suporterilor cu dare de mana. Marea majoritate a cluburilor au marit preturile la abonamente (vezi tabel) si fanii sunt deja pe baricade fiindca nu li s-au oferit explicatii plauzibile pentru aceasta intreprindere.

Chelsea este liderul intr-un clasament al cresterilor, cu 30,8% comparativ cu sezonul trecut. Asta inseamna 63 lire sterline mai mult per meci, iar conducatorii "albastrilor" pretind ca in pret sunt cuprinse numeroase facilitati pentru posesorul abonamentului, precum si un pranz inainte de partida. Pranz care de fapt consta intr-o mica tratatie la barul de la stadionul "Stamford Bridge".

Arsenal, cealalta grupare londoneza de top, a umflat de asemenea pretul abonamentelor, inregistrand o crestere de 16,3%, cu toate ca a pierdut doua dintre marile sale vedete.

Marc Overmars si Emmanuel Petit au fost vanduti Barcelonei in schimbul a 45 milioane dolari, dar in locul lor sefii n-au pus nimic de valoare. Iar cand au fost chestionati in privinta scumpirii facute la abonamente, au deviat discutia si i-au scos pe suporteri datori.

Un purtator de cuvant al clubului a declarat ca "fanii au avut sezonul trecut sapte meciuri de Cupa cuprinse in pret, dar in realitate au vazut zece. Asa ca ne sunt datori cu trei partide".

ai campioana Manchester United i-a obligat pe abonati sa bage mai adanc mana in buzunar, insa cresterea se pastreaza totusi in limitele decentei (9,1%). "Credeam ca o data cu asta vom vedea ceva mai multe fete noi in echipa, dar a trebuit sa ne multumim doar cu Barthez.

Oricum, fata de ceea se intampla la Londra, putem spune ca am scapat usor", a declarat Eddie Mansell, seful suporterilor lui United.

Toate cele trei nou promovate in Premier League, Charlton, Manchester City si Ipswich, au operat mariri substantiale la abonamente. Justificabile prin trecerea la o treapta superioara calitativ, de vreme ce pe stadioanele lor vor putea fi vazute de acum vedete precum David Beckham, Alan Shearer sau George Weah. Alte trei grupari, Tottenham, Derby si West Ham au mentinut preturile din stagiunea precedenta, in timp ce Leicester si Derby County au acceptat chiar sa piarda bani de dragul suporterilor.

Derby a facut mari reduceri pentru aceia care si-au ridicat tichetele pe un sezon inainte de 1 august si a stabilit preturi tentante pentru sustinatorii a caror varsta se inscrie in intervalul 18-21 ani.

"Noi vrem sa venim in ajutorul fanilor, nu sa-i gonim de la stadion", explica deunazi Jim Fearn, purtatorul de cuvant al lui Derby. O filozofie care le este straina celor de la Chelsea si Arsenal.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania