Analiză

Valea Prahovei si Valea Regilor domina topul destinatiilor pentru Revelion

22.10.2004, 00:00 39

Destinatiile calde si exotice - Egiptul, Malta, Tunisia, Maldive - sunt cele mai cautate oferte pentru Revelionul 2005, dupa Valea Prahovei insa, care este aproape integral vanduta.
"Egiptul este din nou cea mai solicitata destinatie externa, in primul rand pentru ca oamenii vor sa mearga in locuri calde si in al doilea rand pentru ca introducerea de curse charter a redus preturile. In statiunile montane din Romania, preturile sunt foarte mari, iar hotelurile vor fi din nou pline. Nu stim exact care este explicatia, probabil este o piata care nu si-a gasit inca echilibrul", spune Cristina Irimia, director de marketing al agentiei de turism J?Info Tours din Bucuresti.
Preturile pe Valea Prahovei pornesc de la 200 de euro si ajung si la 1.000 de euro pe saptamana. Un sejur de sapte zile la Poiana Brasov, spre exemplu, intr-un hotel de patru stele, numai cu mic dejun inclus, ajunge si la 800 de euro. Aceasta in conditiile in care un sejur de sapte zile in Egipt este mai putin de 400 de euro, iar o saptamana in Maldive, la hotel de cinci stele, in sistem de "all inclusive" este 980 de euro.
Pe langa turistii romani, statiunile de pe Valea Prahovei incep sa atraga si evenimente internationale. Anul viitor, in februarie va avea loc la Predeal, campionatul mondial de ski militar, la care vor participa skiori din 20 de tari ale lumii.
"Vor fi peste 200 de participanti, care vor petrece o saptamana la Predeal. Cea mai mare parte vor fi cazati in hoteluri de trei si patru stele", a spus Constantin Pop, inspector de promovare, in cadrul centrului de turism din Predeal.



Clujul si Timisoara, tot mai active
In ceea ce priveste destinatiile externe, acestea au devenit mult mai accesibile in ultimii ani si datorita extinderii curselor charter (cu avioane inchiriate). Dupa ce au acoperit piata Bucurestiului, agentiile de turism incep sa introduca chartere si in orasele mari din provincie.
"Pentru sezonul estival care a trecut am introdus pentru prima oara un zbor din Timisoara catre Mallorca, iar cererea a fost foarte mare. Pentru sezonul de iarna, vom avea un charter in Egipt de pe aeroportul din Timisoara si ne gandin sa introducem unul si din Cluj, dar deocamdata studiem piata", a mai spus Irimia de la J?info Tours.
Pe de alta parte, agentiile de turism din Transilvania incep sa fie tot mai interesate de piata Bucurestiului si sa-si deschida birouri in capitala. "Avem un birou in Cluj si unul in Baia Mare si in primavara vom deschide un birou si in Bucuresti", a spus Lucian Preotu, director general al tour-operatorului Sfara Tours din Cluj. Agentia a fost infiintata in 1999 si are capital integral romanesc. "Anul trecut am participat deasemenea la Targ si peste 60% din locurile pentru Revelion le-am vandut pentru Bucuresti. Piata este foarte mare", a adaugat Preotu.
La inceputul acestui an si Eximtur Cluj, cea mai mare agentie din Transilvania, a deschis primul birou in Bucuresti.



Logan la inlocuit pe Dracula
Fie ca sunt din Bucuresti sau din alte orase, agentiile de turism pun tot mai mare accent pe marketing si comunicare. Totodata, tot mai multe agentii de turism investesc in alte sectoare conexe, cum ar fi servicii de rent-a-car, hoteluri, centre de conferinte.
Spre exemplu, agentia de turism Visit Romania din Bucuresti a investit intr-o divizie de rent-a-car, numai cu automobile Logan. Mai mult decat un nou serviciu, acesta este un instrument de marketing pentru agentie.
"Pentru acest nou departament am cumparat sapte Logan-uri Ambition si urmeaza sa mai cumparam inca zece in primavara. Am inceput sa promovam oferta in Franta si alte tari anglofone sub sloganul -Vizitati Romania la volanul uni Logan ", a spus Carmen Alexandru, director de business travel in cadrul agentiei Visit Romania.
Promovarea Romaniei pe piata externa prin Dracula este o idee uzata , agentiile incercind acum sa gaseasca alte modele care sa reprezinte  tara.
Visit Romania a fost infiintata in 1994, actionarul principal fiind Gheorghe Fodoreanu. Anul trecut agentia a avut o cifra de afaceri de 7,6 milioane de euro.
J?Info Tours a investit anul acesta 700.000 de euro intr-un centru de conferinte pe malul lacului Snagov, care va fi deschis in luna noiembrie. Agentia mai detine un aparthotel in Bucuresti( apartamente care se inchiriaza in sistem de hotel), care a fost deschis anul trecut, tot in urma unei investitii proprii.
Internetul este o alta directie catre care se orienteaza toate agentiile.
Cel putin patru agentii de turism au lansat anul acesta sisteme de rezervari pe internet si tendinta este in crestere.
Reprezentantii Eximtur Cluj au inregistrat in sezonul estival o dublare a vanzarilor pe turism intern, datorita sistemului de rezervari on-line.
CMB Travel din Bucuresti a mers si mai departe si a lansat consultanta on-line, iar Atlantic Tour, un alt tour-operator din Bucuresti, a lansat un sistem de rezervari pentru toata regiunea balcanilor. Perfect Tour, o alta agentie de turism din Bucuresti, a anuntat in cadrul Targului lansarea rezervarilor on-line.
Visit Romania a investit in ?implanturi" la firmele partenere. ?Este vorba de o imprimanta speciala, care montata la sediul firmei, si care, in urma unei comenzi la agentie, printeaza biletele de avion direct la sediul firmei", explica Alexandru de la Visit Romania.
Totodata sarbatorile Revelionul este o oportunitate si pentru departamentele de corporate ale agentiilor. "Sunt multe companii care organizeaza petreceri de Craciun pentru angajati, in tara sau in strainatate", mai spune Carmen Alexandru de la Visit Romania.



Investitii in balneo
In ceea ce priveste destinatiile interne, Vatra Dornei a inceput sa fie tot mai solicitata si au inceput sa creasca investitiile in statiunile balneoclimaterice. "Foarte solicitata anul acesta este statiunea Vatra Dornei. Motivele sunt faptul ca s-au facut investitii in cateva partii de ski, in infrastructura, iar preturile sunt mai scazute decat pe Valea Prahovei", a spus Andreea Sandu, director de turism Visit Romania.
Transilvania Travel, tour-operatorul societatii de investitii SIF Transilvania mizeaza pe segmentul balneo. SIF Transilvania este unul dintre principalii proprietari de unitati de cazare din Romania.
"SIF Transilvania a decis sa investeasca mult mai puternic in renovarea hotelurilor din statiunile balneoclimaterice. In Felix, am renovat pana acum doua hoteluri, Termal si Nufarul, investitia fiind de circa 5 milioane de euro. Acum am inceput renovarea bazelor de tratament din Covasna si Tusnad. Deasemenea aripa veche a hotelului Aro Palace din Brasov, va fi renovata cu circa 10 milioane de euro, urmand ca hotelul sa fie redeschis in martie 2005", a spus Mihai Voicu, presedinte si director general al tour-operatorului Transilvania Travel.
Potrivit lui Voicu, strategia SIF Transilvania este de a investi in baze de tratament si in hotelurile de pe litoral pentru a prelungi sezonul estival.
"Hotelurile Hora si Balada din Saturn au fost renovate si au fost dotate cu bazine de tratament si anul acesta au clienti pana pe 20 de decembrie", a adaugat el.La Baile Felix, pachetul de Revelion la un hotel de trei stele costa in jur de 200 de euro, in timp ce la Baile Herculane, cinci nopti intr-un hotel de patru stele costa 350 de euro. Turistii care aleg Baile Tusnad, vor plati 150-250 de euro pentru cinci nopti de cazare la hoteluri si vile de doua stele.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels