Auto

150 ingineri germani şi britanici vor face naveta la Ford Craiova pentru a asista la producţia modelului B-Max

Începerea producţiei Ford B-Max de la Craiova, asistată de 150 ingineri germani şi britanici

Foto: AFP

Autor: Mediafax

06.01.2012, 12:44 1943

Ford a contractat un zbor charter săptămânal pe aeroportul din Craiova, timp de opt luni, pentru a transporta 150 de ingineri germani şi britanici care vor asista începerea producţiei modelului B-Max în România şi a motorului EcoBoost.

Aeronava, un Boeing 737, va opera începând de luni două zboruri săptămânale, luni pe relaţia Londra - Koln - Craiova şi vineri cursa Craiova - Koln - Londra, au declarat pentru MEDIAFAX surse apropiate companiei americane.

Reprezentanţii Ford România au confirmat informaţia.

"Ford România confirmă că, începând de săptămâna viitoare, un zbor de tip charter va transporta saptâmanal la/de la Craiova ingineri de la centrele Ford din Germania şi Marea Britanie.

Obiectivul acestora este de a sprijini lansarea producţiei noului B-Max, precum şi a motorului de 1 litru EcoBoost la fabrica Ford de la Craiova", au spus reprezentanţii companiei.

La rândul lor, reprezentanţii aeroportului din Craiova au apreciat că, odată cu începerea producţiei la uzina Ford, numărul pasagerilor pe segmentul business se va dubla.

Conceptul modelului B-Max a fost prezentat în luna martie a anului trecut la Salonul Auto de la Geneva, iar în iunie Ford a început să fabrice la Craiova primele prototipuri. Producţia de serie va începe în prima jumătate a acestui an.

De asemenea, la începutul acestui an, la Craiova va intra în fabricaţie şi cel mai mic motor construit până acum de Ford - EcoBoost de 1 litru.

Din aprilie 2010, cand au ieşit pe porţile uzinei din Craiova primele maşini produse de Ford în România şi până în luna octombrie a anului trecut, au fost asamblate 17.105 autoutilitare Transit Connect.

În toamna anului trecut, producţia utilitarei a fost mutată la fabrica Ford din Valencia, pentru a face loc noului B-Max şi unui al doilea model de clasă B, care va intra în producţie cel mai probabil din 2013.

Ford a cerut Guvernului, în 2010, prelungirea cu un an a termenelor contractuale privind investiţiile şi parametrii de producţie care trebuiau atinşi la Automobile Craiova până în septembrie 2011, invocând criza financiară.

Potrivit contractului iniţial semnat cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, Ford România trebuia să ajungă într-un interval de patru ani, până în septembrie 2011, la un volum de producţie de peste 250.000 unităţi, în caz contrar compania americană urmând să plătească statului daune de până la 25% din valoarea achiziţiei Automobile Craiova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO