La câţiva ani distanţă de când Mercedes-Benz a prezentat S400 Hybrid, iar BMW 7 ActiveHybrid, acum şi Audi intră în competiţia limuzinelor de lux care dispun atât de un motor pe benzină, cât şi de unul electric.
Sub capota lui A8 Hybrid se regăseşte acelaşi sistem ca şi pe Q5 Hybrid, pe care l-am testat anul trecut şi de care am fost la acea vreme foarte impresionaţi. Vorbim de un sistem alcătuit dintr-un propulsor pe benzină de 2,0 TFSI de 211 CP şi un motor electric, care dezvoltă în total 245 CP şi 480 Nm. Puterea este livrată către puntea faţă printr-o cutie de viteze automată de tip tiptronic cu opt trepte. Ca performanţe maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,7 secunde şi poate atinge 235 km/h, în timp ce consumul mediu a fost redus la 6,3 litri/100 km. Din punct de vedere al comportamentului dinamic, cuplul motor oferit de motorul electric se simte imediat cum pleci de pe loc. Dacă apeşi mai încet pedala de acceleraţie, atunci motorul pe benzină rămâne oprit şi se poate parcurge fără acesta cel mult trei kilometri, cu o viteză de 60 km/h şi cel mult 100 km/h. Din punct de vedere al consumului, datorită autostrăzilor germane fără limită de viteză, unde am ajuns şi la viteza maximă a maşinii nu am realizat consumul mediu "oficial", ci unul de 9,5 litri/100 km. Partea bună este că indiferent de stilul de condus, nu am depăşit valoarea de 10 litri/100 km.
Ceea ce nu ne-a plăcut la A8 este faptul că bateriile sunt amplasate în portbagaj şi ocupă aproape jumătate din volumul acestuia - de la 510 litri la versiunea "normală" s-a ajuns la 335 litri, adică tot atât cât are un Audi A3. Cu toate că ne-am fi aşteptat ca maşina să fie cu mult mai grea datorită bateriilor, dacă ne uităm la cifre A8-ul hibrid are aceeaşi greutate ca acela echipat cu dieselul de 3,0 litri.
În ceea ce priveşte preţul, acesta nu a fost comunicat oficial pentru România, dar ne aşteptăm să pornească de la cel puţin 90.000-100.000 de euro.
Model: Audi A8 Hybrid
Propulsie: Hibrid, motor electric plus L4 2,0 TFSI: 1.984 cmc, tracţiune faţă, transmisie tiptronic cu opt trepte, 245 CP la 4.300 rpm, 480 Nm la 1.500 rpm.
Performanţe: 0-100 km/h 7,7 s, viteză maximă 235 km/h, consum mediu 6,3 l/100 km, emisii CO2 147 g/km.
Plus: Consum scăzut, impozite foarte mici, confort şi imagine de A8
Minus: Bateriile reduc puternic din spaţiul portbagajului
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels