Auto

Când va putea fi comandat în România cel mai nou Ferrari

Când va putea fi comandat în România cel mai nou Ferrari

Autor: Bogdan Alecu

16.02.2014, 19:07 654

La începutul lunii viitoare, în cadrul Salonului Auto de la Geneva, Ferrari va prezenta oficial noul California T, versiunea facelift a primului coupe-cabriolet cu hard-top al constructorului italian. Odată cu lansarea oficială sa, vor fi comunicate şi preşurile modelului pentru fiecare ţară în parte, moment în care vor putea fi preluate şi primele comenzi.

Modelul vine cu o serie de noutăţi, dintre care cea mai importantă este motorul său supraalimentat cu o turbină, California T fiind astfel primul Ferrari care renunţă la motorul aspirat în favoarea unuia turbo.

Motorul Ferrari California T are capacitate de 3.855 cmc, cu 8 cilindri, este montat foarte jos în partea central – faţă şi dezvoltă 560 CP la 7.500 rpm, ceea ce înseamnă 145 CP per litru - cea mai mare valoare din categoria sa - precum şi un cuplu maxim de 755 Nm. Toate aceste cifre dau modelului California T o acceleraţie 0-100 km/h în doar 3,6 secunde.

La fel ca în Formula 1 din acest sezon, s-a apelat la un sistem turbo de supraalimentare (twin-scroll) pentru micşorarea consumului de carburant şi a emisiilor CO2.  Comparativ cu modelul actual, consumul este mai mic cu circa 15%, în ciuda plusului de 70 CP şi a creşterii cuplului cu 49%. Emisiile au scăzut la 250 g/km în ciclul combinat, ceea ce înseamnă o reducere de 20% în raportul CO2 per cal putere. O provocare majoră în proiectarea California T a fost garantarea unui sunet al motorului tipic Ferrari.

Eficienţa sistemului de frânare carbon-ceramic este asigurată datorită utilizării atât a discurilor, cât şi a placuţelor din material compozit. Sistemul de frânare lucrează împreună cu sistemul ESP 8.0 premium, ce controlează ABS-ul pentru a asigura o distanţă de livrare de doar 34 m de la 100 km/h, faţă de 33,8 m în cazul unui Ferrari 599 GTB Fiorano, sau 33,3 metri în cazul unui Ferrari 458 Italia.

Cel mai probabil preţul său va fi similar cu cel al actualei generaţii, adică de aproximativ 165.000 de euro fără TVA.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO