Auto

Chinezii vor fi "motorizaţi" de români. Ford România a demarat exporturile de motoare către China

Chinezii vor fi "motorizaţi" de români. Ford România a...

Autor: Bogdan Alecu

22.04.2013, 13:22 1372

Aproape 100 din cele 1.000 de motoare produse de Ford la uzina de la Craiova sunt exportate în fiecare zi către uzina din China, unde a demarat asamblarea noului Ford Mondeo. Cele 100 de motoare reprezintă noul propulsor de 1,5 litri EcoBoost, pe benzină, supraalimentat, care produce 180 Cp şi 240 Nm, acesta fiind cel mai puternic motor realizat vreodată într-o fabrică din România. În Europa de Est doar Audi la Gyor în Ungaria produce motoare mai performante decât România. Cel de 1,5 litri va fi produs alături de EcoBoostul de1,0 litri şi 100 respectiv 125 CP.

Principalele pieţe de export pentru noul propulsor vor fi China, Statele Unite, Tailanda, Mexic şi Spania.

Ford a investit exclusiv în producţia de motoare 230 mil. euro la Craiova, din care 180 mil. euro în producţia motorului de 1,0 litri şi 50 mil. euro în cea a noului EcoBoost de 1,5 litri.

► Gigantul auto care e pe cale să construiască o fabrică la Arad

Motorul EcoBoost de 1,5 litri va fi mai întâi introdus pe piaţa chineză pe noul Ford Mondeo, ce şi-a facut deja apariţia la Salonul Auto de la Shanghai. Ulterior, noul motor de 1.5 l EcoBoost va echipa modelul Fusion în America de Nord în cursul acestui an, respectiv noul Mondeo în Europa.

Uzina de Motoare de la Craiova are în prezent aproximativ 1000 de angajaţi care lucrează în două şi trei schimburi pentru a face faţă cererii de motoare Ford EcoBoost de pe piaţă.

„Lansarea producţiei noului motor EcoBoost de 1,5 litri reprezintă un punct de reper pentru echipa noastră de aici, de la Craiova. Sunt foarte mândru că, datorită acestui nou motor, produsele noastre vor fi de acum încolo utilizate nu numai în Europa, ci în întreaga lume", a declarat Ian Pearson, Şeful Secţiei de Producţie Motoare de la uzina din Craiova.

Noul motor EcoBoost de 1,5 litri cu bloc-motor din aluminiu şi două axe cu came va prezenta unele dintre caracteristicile inovatoare lansate odată cu premiatul motor EcoBoost de 1 litru, inclusiv o galerie de admisie integrată în chiulasă. Noul motor este preconizat a oferi aceleaşi performanţe în materie de putere şi cuplu ca şi actualul motor Ford EcoBoost de 1,6 litri, în acelaşi timp asigurând un consum şi emisii de CO2 mai mici.

Motorul EcoBoost de 1,5 litri este primul motor Ford care încorporează un ambreiaj controlat de calculator pe pompa de apă acţionată de curea, ceea ce îmbunătăţeşte şi mai mult eficienţa, reducând timpul de încălzire. A fost adăugat şi un radiator cu răcire pe apă pentru o alimentare mai eficientă a motorului cu aer.  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO