Auto

Citroën: Am pierdut un dealer în favoarea Ford, dar anul viitor deschidem cinci. Sunt mişcări normale

Citroën: Am pierdut un dealer în favoarea Ford, dar anul viitor deschidem cinci. Sunt mişcări normale

Reţeaua Citroën a ajuns acum la 21 de centre, care acoperă 18 oraşe. Citroën s-a extins luna aceasta cu două noi investiţii, una la Constanţa, realizată de Grupul Rădăcini, şi una în nordul Capitalei prin dealerul SD Prestige. Modelul electric va intra în România anul viitor

Autor: Bogdan Alecu

25.11.2010, 23:50 109

Bruno Bloquel, director adjunct de vânzări al Citroën pentruEuropa de Nord şi de Est, regiune care include şi Cehia, Slovacia,Slovenia, Ungaria, Polonia şi România are în plan accelerareadezvoltării reţelei mărcii pe piaţa locală, pentru a recupera undecalaj de peste 3% între cota pe care o deţine în prezent şi mediaregională.

"În România avem o cotă de piaţă inferioară celei din alte ţărişi de aceea există un potenţial de creştere foarte mare şi implicitmulţi investitori sunt interesaţi. Din acest motiv în România avemcel mai ambiţios plan de dezvoltare al reţelei de dealeri şi celmai necesar", a spus Bruno Bloquel.

Stau mai bine în Europa

În ceea ce priveşte cota de piaţă a Citroën, media pe regiuneeste de aproximativ 5%, iar în ţări precum Slovenia sau Danemarcase apropie de 9%.

"În Polonia, cea mai importantă ţară din acest perimetru, suntemaproape de 5%. Prin acest exemplu, vedem şi potenţialul de creştereal Citroën în România", a subliniat Bloquel.

Reţeaua Citroën s-a extins luna aceasta cu două noi investiţiipe piaţa locală, una la Constanţa, realizată de Grupul Rădăcini,care mai deţine dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet, Suzuki, Mazdaşi Cadillac, şi una în partea de nord a Capitalei prin dealerul SDPrestige, în urma unei investiţii de 200.000 de euro în amenajareaunui showroom. Astfel, reţeaua Citroën a ajuns acum la 21 decentre, care acoperă 18 oraşe. Spre comparaţie, pe piaţa localăFord deţine aproape 40 de centre integrate, adică de două ori maimulte în contextul în care cele două mărci concurează în acelaşisegment.

Extinderea vine în contextul în care la 1 august AutomotiveTrading Services (ATS), companie controlată de fostul premier CălinPopescu-Tăriceanu şi fost importator Citroën până în vara lui 2007,a transformat centrul auto din Băneasa din dealership Citroën înshowroom pentru Ford.

"Faptul că în această lună s-au deschis două noi centre, iar înaugust am pierdut în favoarea lui Ford un centru reprezintă mişcărinormale într-o piaţă auto, este un flux şi un reflux, iar Citroënnu face excepţie de la regulă. Fiecare filială are propriastrategie în ceea ce priveşte susţinerea dealerilor şi încercăm săfacem ca vânzările să fie profitabile atât pentru dealeri, cât şipentru importatori", a spus Bruno Bloquel.

Spre comparaţie, Peugeot, cea de-a doua marcă din grupul PSAPeugeot Citroën, care la nivel european are o cotă similară cu ceaa Citroën, a atins în primele nouă luni ale acestui an un volum devânzări de aproape 2.300 de maşini şi o cotă de 2,7% din vânzărilede maşini şi comerciale uşoare. Pe piaţa locală deţine 38 decentre, în 36 de oraşe. Importurile mărcii Peugeot sunt gestionatede compania Trust Motors, deţinută de omul de afaceri GheorgheDolofan.

"Aici vom ajunge la 5% în momentul în care ne vom atingeobiectivul în ceea ce priveşte dezvoltarea reţelei. În România pecomerciale uşoare deja am ajuns la 5% cotă, deci acum munca depusătrebuie concentrată pe piaţa autoturismelor", a spus BrunoBloquel.

Piaţa auto locală face parte din grupul celor încă în"convalescenţă", potrivit directorului adjunct al Citroën peregiune, în timp ce pieţe precum Polonia sau Cehia sunt pe plus,România oscilează între stagnare şi declin.

"Pentru prima dată în mai multe luni, în octombrie s-a remarcato creştere a acestor pieţe, per ansamblu. Ţările care au crescutcel mai mult au fost Polonia şi Cehia. Pieţele care sunt încă în«convalescenţă» sunt cele precum Ungaria, România sau şi Croaţia.Dintre acestea cele mai bune semne de revenire vin din parteaRomâniei datorită programului «Rabla» 2010", a spus Bloquel.

Anul viitor, în paralel cu Mitsubishi iMiev, Citroën România valansa noul C-Zero, primul model electric de serie alconstructorului francez, realizat în parteneriat cu japonezii de laMitsubishi.

Unde merg modelele electrice

"Primele vânzări în ceea ce priveşte modelul electric C-Zero vorfi în Scandinavia.

În ţările din Est vizăm prezentări către colectivităţile locale,primării şi vânzări de flote.

La nivel regional avem o politică bazată pe o chirie lunară careva face mai accesibilă maşina", a spus Bloquel.

Astfel, Citroën va fi alături de Renault şi Mitsubishi printreprimele mărci auto care vor lansa în România automobileelectrice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO