Auto

Citroën DS4 - limuzina „compactă“

Citroën DS4 - limuzina „compactă“

Autor: Bogdan Alecu

18.11.2011, 00:03 800

GAMA DS a Citroën are ca misiune relansarea mărcii franceze nu doar ca simplu concurent în segmentul mărcilor de volum, ci ca un concurent redutabil şi în segmentul premium. Aşa cum DS3 a intrat în competiţie cu MINI şi alte modele de clasă mini şi mică "premium", DS4 ridică ştacheta şi atacă segmentul compact - Audi A3, BMW Seria 1 şi chiar Mercedes-Benz B-Klasse.

Deşi împarte platforma cu C4, DS4 se doreşte a fi altceva. De la design, imaginea de coupé la detalii şi nivelul ridicat al calităţii materialelor utilizate la interior, calitate subliniată de pielea fină de pe planşa de bord. Toate îmbunătăţirile, de la design, calitate sau "feeling", diferenţiază foarte mult DS4 de tot ceea ce reprezintă modelele Citroën "mainstream". Tocmai pentru a crea senzaţia de premium, modelul testat era echipat cu aproape toate opţionalele posibile. Inclusiv cu scaune care dispun de funcţia de masaj, plafon panoramic şi chiar priză de 230 V în cotiera dintre scaune.

Dintre opţionalele care fac din DS4 un automobil de lux menţionăm planşa de bord îmbrăcată în piele, panourile interioare ale portierelor, scaunele cu o tapiţerie din piele, sistemul de navigaţie, sistemul audio, cu subwoofer. Cea de-a doua surpriză plăcută o reprezintă propulsorul care trage în fiecare treaptă şi la orice regim, cu toate că maşina are aproape 1,4 tone. În plus, cutia manuală cu şase trepte extrem de agreabilă ca timonerie şi precisă, cum rar am întâlnit la un automobil fabricat în Hexagon, aceasta fiind com parabilă cu cea a unui auto mobil german.

Direcţia te implică şi ea în procesul de exploatare a celor 200 CP şi asta pentru că Citroën a renunţat la asistarea electrică pentru un sistem electro-hi draulic. Şi parcă ceva mai mult feedback nu ar fi deranjat pe nimeni. În ceea ce priveşte consumul, pe traseul Bucureşti - Alexandria - Caracal şi retur, computerul de bord a indicat o valoare de aproximativ 10 litri/100 km, mai mult decât rezonabil având în vedere că s-a condus într-un ritm mai alert, cu multe depăşiri. Preţul unul Citroën DS4, cu motorul de 1,6 litri THP de 200 CP, care este dezvoltat de PSA în colaborare cu BMW, porneşte de la 27.890 de euro cu TVA inclusă, în timp ce modelul testat cu toate opţionalele se apropia de 32.300 de euro.


Date tehnice

  • Propulsie: L4, 1.598 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu şase rapoarte, 200 CP la 5.500 rpm, 275 Nm la 1.700 rpm.
  • Performanţe: 0-100 km/h 7,9 secunde, viteză maximă 235 km/h, consum mediu 6,4 l/100 km, emisii CO2 149 g/km.
  • Preţ: 27.890 euro cu TVA

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO