Auto

Cum sa cresti popularitatea prin echipari superioare

Cum sa cresti popularitatea prin echipari superioare

Opel Astra GTC

22.10.2007, 14:44 19

Terminatiile precum FR, ST, GT, GTI, MPS sau GTC adaugate de majoritatea constructorilor dupa numele unui model de automobil reprezinta specificatiile si particularitatile motorului de sub capota si de multe ori este singurul indiciu dupa care iti poti da seama de capacitatile dinamice ale unei masini.
Opel a folosit pentru modelul Astra terminatia GTC Turbo care indica in acest caz o echipare interioara de top, dar si o motorizare capabila sa dezvolte multi cai-putere. Modelul testat de noi a fost echipat cu o motorizare de 1,6 litri turbo capabil sa dezvolte o putere de 132 kw, respectiv 180 de cai-putere, cuplat la o cutie manuala cu sase trepte, si cu o acceleratie de 8,2 secunde pana la 100 km/ora. Pretul de achizitie? 26.660 de euro. Bineinteles, mai mult decat un Opel Astra obisnuit, dar cu performante si confort net superioare.
Sa nu uitam faptul ca nici unul dintre constructorii de automobile nu urmareste sa obtina volume foarte mari de vanzare prin modelele sportive de top, ele fiind menite sa ridice popularitatea brandului. Acest lucru se observa si din bilantul vanzarilor, care anual ajung doar la cateva zeci de unitati. Principalul concurent in functie de vanzari al modelului Astra OPC este Volkswagen Golf GT, care cu ajutorul tehnologiei TSI dezvolta 170 de cai-putere dintr-o cilindree de 1.400 centimetri cubi. In afara de diferentierea adusa de terminatia GTC Turbo, modelul se distinge in primul rand prin cateva elemente de design exterior, cel mai vizibil fiind parbrizul panoramic ce se incheie undeva la jumatatea plafonului si ofera habitaclului o luminozitate mult sporita.
Liniile de design exterioare respecta principiile modelului anterior si aduc coupeului un plus la capitolul imagine sportiva prin alungirea usilor, pentru a permite un acces mai lejer pentru locurile din spate.
Interiorul modelului testat a fost echipat cu o tapiserie din piele, scaune pentru o sustinere optima conform profilului sportiv, iar consola centrala a inclus si un modul de navigatie prin GPS, bine pozitionat, dar care nu includea si o harta pentru reteaua de drumuri din Romania.
La capitolul tinuta de drum inginerii de la Opel au reusit sa obtina un raport optim intre structura de rulare si propulsor, astfel ca pe parcursul testului am obtinut si pe drum intins si chiar si in curbe un cuplu mai mult decat suficient chiar si in turatii joase, iar suspensiile nu au lasat de dorit nici pe drumuri nationale ceva mai accidentate.
Chiar daca este un coupe, modele renumite pentru lipsa de spatiu, Astra GTC Turbo ofera un habitaclu generos nu doar pentru pasagerii din fata, ci si pentru cele doua locuri din spate. Un singur minus poate fi constatat la capitolul locuri de depozitare interioare, lucru care este insa suplinit de portbagajul de 340 de litri care poate fi extins pana la mai mult de 1.000 de litri in cazul plierii scaunelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO