Auto

Dacia a fost vedeta pieţei auto din Franţa anul acesta. Marca românească a bătut la creştere rivalii japonezi sau coreeni

Dacia a fost vedeta pieţei auto din Franţa anul acesta....

Autor: Vlad Popescu

01.07.2013, 14:35 1839

Astfel, cota de piaţă a mărcii româneşti, care face parte din grupul Renault, a crescut în primele şase luni ale acestui an în Franţa la 4,19%, de la 3,48% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Piaţa franceză a scăzut în primul semestru cu 11%, la 1,118 milioane de unităţi, de la 1,256 milioane în perioada corespunzătoare din 2012.

În luna iunie, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din Franţa a coborât cu 9%, la aproximativ 225.000 unităţi.

PSA Peugeot Citroen şi Renault au fost lideri de piaţă în primul semestru al acestui an, cu o cotă cumulată de peste 55%, urmate de Volksagen, cu 12%, şi Fiat, cu 5,25%.

Majoritatea mărcilor au înregistrat scăderi, cu excepţia Dacia (7,3%), Toyota (4,1%), Kia (3%), Hyunday (1%) şi Lexus (1,3%), care au avut creşteri modeste.

Pentru Peugeot, Renault şi Volkswagen, cei mai mari jucători de pe piaţă, scăderile au fost de 12,9%, 10,2%, respectiv 10,1%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO