Auto

Dinamism de raliu pentru segmentul premium

03.06.2008, 20:45 32

Principalii constructori, atunci cand vine vorba de lansarea unei versiuni sport, intai o lanseaza sub forma unei caroserii cu doua usi - iar cel mai recent exemplu este atat BMW M3, dar si Audi S5 si S3.
In cazul lui Audi, versiunile sport "S" detin o cota importanta din vanzari, in comparatie cu marcile concurente. Tocmai de aceea, constructorul german a marit gama lui A3 atat prin realizarea faceliftului, care preia elemente de design de la A3 Cabriolet, prezentat in iarna anului trecut, dar si S3 Sportback - adica versiunea cu cinci usi a modelului compact.
Din punct de vedere al designului, noul S3 dispune acum de farurile cu LED-uri, noul element de design al constructorului german.
Imediat cum intri in cockpit, primele elemente care se remarca sunt scaunele sport de tip "scoica" - disponibile optional si care ofera un suport lateral similar celor din masinile de competitii, volanul sport cu partea de jos "turtita" si pedalierul din aluminiu cu insertii de cauciuc. Feelingul oferit de catre masina este ca nu vei parcurge un simplu traseu, ci unul de raliu.
Motorul ofera un sunet puternic, in timp ce plaja de turatii este una mare, zona rosie fiind la aproximativ 6.500 rpm. Ca orice propulsor sport pe benzina, acesta "se simte bine" numai atunci cand este dus la peste 4.000 rpm, rezerva de putere fiind semnificativa. Spre exemplu, atunci cand se parcurge un traseu virajat, asemenea unuia de raliu, in treapta a patra se poate rula incepand de la 60 km/h si pana la 160 km/h, in timp ce treptele a cincea si a sasea sunt destinate cu precadere rularii pe autostrada. In plus, comportamentul dinamic este sustinut de suspensia "magnetic ride", care isi regleaza taria in functie de traseul parcurs.
Cutia de viteze cu sase trepte este foarte precisa si scurta, fiind "pe aceeasi lungime de unda" cu motorul.
Materialele regasite in habitaclu nu fac nota discordanta de la segmentul premium, insa cockpitul aminteste prea mult de modelul anterior.
Cu toate ca vorbim de o masina cu veleitati sportive, spatiul interior este similar unui model de segment mediu, fiind peste concurenta din clasa compacta, inclusiv cand vorbim de versiunea de caroserie in trei usi. Accesul la locurile din spate este relativ usor, in timp ce spatiul destinat pasagerilor este similar cu cel oferit la versiunea cu cinci usi.
La capitolul minusuri, singurul lucru care i se poate reprosa lui S3 Sportback este consumul ridicat de combustibil inregistrat in oras, dar si atunci cand se adopta un stil de condus mai sportiv. De-a lungul testului, pe traseu extraurban, consumul inregistrat a fost de 8,5 litri/100 km, atunci cand s-a mers "la consum" si de peste 12 litri/100km cand se conduce in stil sportiv.
Noul A3 facelift alaturi de S3 Sportback, va fi lansat in vara acestui an, preturile noii game nefiind inca oficiale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO