Auto

Doi de "3" prezentati simultan de o parte si de alta a Atlanticului

03.11.2004, 00:00 16



Doi dintre cei mai importanti producatori de automobile din lume, BMW si General Motors au prezentat saptamana trecuta doua noi modele, ambele avand in denumire cifra 3 - noul BMW Seria 3 si Hummer H3. Daca primul va ajunge de anul viitor in Europa, cel mai nou Hummer este rezervat intr-o prima faza, doar publicului american.



Orice lansare a producatorului german de lux BMW este anticipata in mod obisnuit de o groaza de fotografii spion. In cazul noii Serii 3, pe langa numeroasele fotografii spion si-a facut aparitia si o mapade presa "gasita" din greseala, ceea ce facut ca despre noul model sa se vorbesca cu mult inainte de momentul in care germanii ar fi vrut sa se intample acest lucru.



Iata astfel ca desi lansarea oficiala a noului model va avea loc la salonul auto de la Geneva din primavara viitoare, producatorul german a fost nevoit sa furnizeze deja presei primele fotografii oficiale.



La fel ca si in cazul generatiilor anterioare, noul Seria 3 este mai mare decat modelul precedent. Numai ca spre deosebire de generatiile anterioare, noul Seria 3 nu este cel mai mic BMW din oferta producatorului german. O data cu lansarea din acest an a modelului Seria 1, pozitionat in clasa compacta, Seria 3 a resit sa scape de titulatura de "cel mai mic BMW", care l-a urmarit in ultimii 40 de ani.



Noul BMW Seria 3 are acum 4,52 de metri lungime (cu aproape 5 centimetri mai mare decat precedentul model), aproape 1,82 metri latime, 1,42 metri inaltime si un amapatament (distanta dintre rotile din fata si cele din spate) de 2,76 metri. Toate valorile sunt mai mari decat ale generatiei precedente, ceea ce inseamna ca spatiul interior destinat soferului, pasagerilor si chiar cel pentru bagaje sunt in crestere in cazul noului model.



Daca totusi valorile pentru lungime, latime si inaltime nu va spun mare lucru, atunci poate ca ar fi mai sugestive cateva comparatii cu alti concurenti directi.



Din acest punct de vedere noul Seria 3 este mai scurt decat Audi A4, sau Mercedes Benz Clasa A, insa ampatamentul sau este superior celor doi concurenti directi.



Cel mai bine vandut model din istoria BMW, Seria 3, va fi disponibil din primavara anului viitor in Europa, intr-o gama larga de motorizari.



Varianta de baza - BMW 320i este echipata cu un motor de 2 litri care dezvolta 150 de cai-putere, iar cea mai perfoermanta - BMW 330i cu un motor de 3 litri si 258 de cai-putere. Intre aceste doua motoare ca performante se va afla unul de 2,5 litri si 218 cai-putere care va fi disponibil ulterior, cel mai probabil din vara anului viitor.



Fanii motoarelor diesel nu sunt neglijati. BMW 320d este pentru moment singura varianta echipata cu un motor diesel, de 2 litri si care dezvolta 163 de cai-putere.



Pentru o marca premium, cum este cazul BMW, tehnologiile de ultima ora sunt un element obligatoriu pentru orice model proaspat lansat. Ultima generatie a sistemului de stabilitate DSC (Dynamic Stability Control), tot felul de sisteme de protectie activa si pasiva, sistemul brevetat de BMW iDrive cu navigatie, sistem audio performant, toate acestea sunt dotari standard ale noului Seria 3.



In plus, apar si elemente de culoare (si confort) cum este cazul lampilor din spate, care se aprind in doua trepte in functie de puterea cu care este apasata pedala de frana, pentru a putea avertiza soferul din masina din spate ca a fost vorba de o frana violenta si sa se evite astfel un posibil accident.



Nu in ultimul rand, pe lista echipamentelor se afla si sistemul Comfort Access. Acesta inlocuieste traditionala cheie de metal cu care este realizata pornirea motorului. Prin intermediul unui sensor masina recunoasste ca este vorba de soferul masinii si deblocheaza automat usile in momentul in care soferul se apropie de masina, iar pornirea masinii, se realizeaza printr-o simpla apasare de buton. Nu in ultimul rand sistemul Comfort Access permite memorarea pozitiei scaunelor, a modlului cum sunt aranjate oglinzile laterale, a temperaturii la care este programat aerul conditionat sau chiar a statiilor de radio din memoria sistemului audio.





Cel mai mic Hummer



Tot saptamana trecuta, producatorul american General Motors a prezentat primele fotografii si informatii oficiale referitoare la cel mai mic model al sau H3, cel care isi va face aparitia de anul viitor pe piata nord-americana.



Dupa H1 si H2, istoria de succes a masinilor derivate din modelele de teren ale armatei americane continua cu episodul numarul trei.



H3 este cel mai mic Hummer, fiind cu 40 de centimetri mai scurt, cu 15 centimetri mai ingust decat H2, acesta fiind la randul sau mai mic decat H1.



Cu toate acestea, nimic din masivitatea si chiar design-ul cu care Hummer si-a obisnuit clientii nu s-a modificat. Colturos, masiv, cu anvelope de 32 sau 33 de inch (peste 80 de centimetri), H3 este echipat cu un motor de 3,5 litri care produce 220 cai-putere, clientii putand alege pentru prima data in istoria Hummer intre o transmisie manuala cu cinci rapoarte sau una automata cu patru.



Sistemul de tractiune integrala 4x4 Borg-Warner permite, spun cei ce la General Motors, parcurgerea unor cursuri de apa cu adancimea de pana la 40 de centimetri cu o viteza de pana la 30 de kilometri pe ora. In plus, cel mai mic Hummer se descurca si in cazul unor terenuri cu pietre sau stanci de pana la 40 de centimetri inaltime, sau chiar in zone foarte nispoase.



Chiar daca interiorul nu are nimic aropiat de ceea ce se intampla in cazul BMW Seria 3, celalalt model prezentat in acest articol, H3 este de departe cel mai putin agresiv si mai confortabil Hummer.



Pretul de pornire al celui mai mic H3, valabil pentru moment doar in Statele Unite este de 30.000 de kilometri.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO