Auto

Drive-test Renault Scenic, alternativa pentru un concediu prin tara

11.08.2004, 00:00 88



Vara inseamna pentru multi perioada concediilor. Daca pentru o calatorie la mare alegerea in materie de masina este fara indoiala o decapotabila, bagajele nefiind prea multe, in cazul unei calatorii prin tara cea mai indicata masina este un monovolum. Cel mai vandut model din ultimii ani de pe piata romaneasca, Renault Scenic, a ajuns anul acesta la a doua generatie si l-am "alergat" si pana la munte si inapoi.



Cum variantele diesel castiga tot mai mult teren pe piata romaneasca si varianta testata de noi a fost un diesel. De fapt, cel mai economic diesel din oferta Renault Romania. Era vorba de un motor de 1,5 litri dCi, care dezvolta 80 de cai-putere, echiparea fiind la randul sau cea de baza, Authentique.



Chiar daca era vorba de dotarea de baza, pe lista echipamentelor standard figurau airbaguri frontale adaptabile pentru sofer si pasagerul din dreapta, airbaguri laterale torace pentru locurile din fata sau airbaguri laterale cap pentru locurile din fata si din spate. Toate aceste echipamente alaturi de centurile in trei puncte, cu pretensionare si limitator de efort, au permis modelului francez sa primeasca cinci stele (calificativ maxim) la testele de siguranta desfasurate de organismul european independent de testare Euro NCAP.



Pentru cei care sunt deja familiarizati cu prima generatie Renault Scenic, ultimul model se distinge prin dimensiunile mai generoase si schimbarile importante in ceea ce priveste desingn-ul exterior. Este, daca vreti, diferenta dintre prima si a doua generatie a modelului din clasa compacta Megane, avand in vedere ca Scenic reprezinta una dintre variantele dezvoltate in cadrul programului Megane.



Spatiul interior, versatilitatea si consumul sunt probabil principalele argumente in vanzarea unui automobil de familie cum este cazul monovolumelor. Din acest punct de vedere, modelul testat venea cu o serie de spatii de depozitare situate la loc vizibil intre locurile din fata, din spate, sau ascunse in podea la nivelul picioarelor pasagerilor din spate.



Aceste spatii de depozitare ofera un volu util de peste 90 de litri si se adauga la volumul portbagajului care variaza intre 430 si 480 de litri. La aceste dimensiuni, bagajele celor patru sau cinci persoane care pleaca cu Renault Scenic intr-un voiaj de o saptamana prin tara ar trebui sa stea cat se poate de confortabil.



Consumul mediu pentru modelul echipat cu motor de 1,5 litri dCi (80 de cai-putere) este in regim mixt de 5 litri de motorina la o suta de kilometri. Aceasta inseamna ca rezervorul de 60 de litri ajunge pentru aproximativ 1.200 de kilometri. Iar daca este vorba de o calatorie in regim extraurban, "plinul" ar trebui sa tina peste 1.360 de kilometri.



La un astfel de consum si un pret de baza de mai putin de 13.000 de euro fara taxe sa nu va asteptati la cine stie ce performante sportive. Pana la urma este vorba de un automobil de familie. In aceste conditii, timpul necesar pentru atingerea unei viteze de 100 de kilometri pe ora de la plecarea de pe loc este de aproape 16 secunde, iar viteza maxima este de 165 kilometri pe ora.



Pentru cei care vor atat versatilitate cat si performante dinamice, francezii au pregatit si doua motorizari mai puternice - un diesel de 1,9 litri dCi (120 de cai-putere) si un motor pe benzina de 2 litri si 16 valve (136 de cai-putere). Pretul de pornire al acestora creste insa proportional cu performantele, ajungand la aproape 15.000 de euro (fara taxe) in cazul motorizarii pe benzina sau 16.150 de euro (fara taxe) in cazul motorizarii diesel.



Alternativa la Renault Scenic este destul de bogata, pe piata romaneasca fiind prezente multe dintre monovolumele care se vand in Europa: Citroen Xsara Picasso, VW Touran, Ford C-MAX, Opel Zafira, Hyundai Lavita, Toyota Corolla Verso, Chrysler PT Cruiser, Kia Carens, Mazda2, Fiat Idea sau Seat Altea.



Anul trecut, cel mai vandut model de monovolum de pe piata romaneasca a fost Renault Scenic. Chiar daca era de asteptat introducerea unui nou model in acest an, vanzarile au crescut cu aproape 3%, depasind 350 de unitati. Pe locul doi s-a aflat Opel Zafira, care prin cele peste 220 de unitati vandute a realizat o crestere de peste 50%. Modelul Citroen Xsara Picasso a inregistrat la randul sau o crestere a vanzarilor de peste 11% ajungand la aproape 190 de unitati vandute, in ciuda faptului ca pentru acest an era asteptat un face-lift. Volkswagen Touran si Opel Meriva, doua modele lansate anul trecut pe piata au realizat vanzari de 153 de unitati si respectiv 42 de unitati.



Anul acesta concurenta va fi mult mai dura pe piata romaneasca, pana acum fiind lansate nu mai putin de patru modele noi in acest segment - Ford Focus C-Max, Renault Scenic, Fiat Idea si Seat Altea.



Planurile de vanzari anuntate de importatori sunt la randul lor curajoase, ceea ce inseamna ca ponderea monovolumelor in totalul pietei auto de import din Romania (caci deocamdata producatorii romani, cu exceptia lui Daewoo, nu au in oferta astfel de modele) ar putea creste de la cei aproape 3% cat s-a inregistrat anul trecut. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO