Auto

Golful unei seri de vară

Golful unei seri de vară

Golful unei seri de vară

Autor: Bogdan Alecu

12.08.2011, 13:30 651

Un cabriolet inspiră libertate, mişcare, dinamism şi desigur, te face să te gândeşti la o zi caldă de vară. Aşadar, unul din cele mai importante caracteristici ale unui cabrio trebuie să fie timpul cât mai scurt de decapotare. Iar acest proces la Golf durează numai câteva secunde.


Volkswagen domină de aproape cinci ani segmentul maşinilor decapotabile de pe piaţa locală prin Eos, model care dispune de un plafon metalic retractabil. Acum, odată cu cea de-a şasea generaţie a lui Golf germanii vin şi cu un nou cabriolet compact, la aproape nouă ani distanţă de generaţia anterioară, în condiţiile în care Golf V nu a fost disponibil şi în versiune cabrio.


După nouă ani, Volkswagen nu numai că vine cu Eos facelift, dar atacă şi segmentul celor care în continuare vor un cabriolet clasic cu soft-top printr-un nou Golf Cabrio.
Pentru moment noul cabriolet este disponibil cu trei motorizări, toate supraalimentate - două pe benzină, de 1,2 litri TSI 105 CP şi 1,4 TSI 160 CP şi un diesel de 1,6 TDI şi 105 CP, la care se vor adăuga alte trei anul viitor - 1,4 TSI 122 CP, 2,0 TSI de 211 CP şi o versiune R.


Lansarea noului Golf Cabrio vine şi în perioada în care este singurul cabriolet cu soft-top din segment. Doar viitorul Opel Astra va avea la rândul său plafon textil, în timp ce Renault Megane este în continuare sub forma unui Coupe-Cabriolet iar despre Focus CC nu se ştie nimic momentan. Versiuni cu plafon textil mai au BMW cu Seria 1 şi Audi A3, dar aici discutăm deja de segmentul premium, unde sunt alte preţuri.


Poziţia de conducere este foarte joasă şi sportivă, exact cum te aştepţi în cazul unui cabriolet. Faţă de hatchback aceasta este mai sportivă deoarece parbrizul este mai îngust. În ceea ce priveşte spaţiul destinat pasagerilor spate, depinde mult de cât de înalt e cel care stă în faţă, dar în principiu se poate crea uşor spaţiu pentru ca doi adulţi să călătorească în spate, în condiţii normale. Ideea de bază este că Golf Cabriolet este mai spaţios în realitate decât era de aşteptat.


La fel ca oricare alt VW, Golf Cabriolet este o maşină foarte confortabilă şi silenţioasă. Motorul turbo de bază, noul 1,2 TSI şi cel mai ieftin din oferta mărcii pentru toate modelele, este suficient de potent şi economic astfel încât să completeze ideal configuraţia unui Cabriolet.

1.2 TSI are 105 CP şi un cuplu motor maxim de 175 Nm. Este echipat standard cu o transmisie manuală cu şase rapoarte, foarte plăcută atât în oraş cât şi la drum lung. Dacă se respectă şi indicaţiile computerului de bord atunci treptele se vor schimba mai mult decât ar vrea cel de la volan, dar în acest fel se poate obţine şi un consum mult mai scăzut. Pentru încă 500 de euro, motorul 1,2 TSI se poate transforma în 1.2 TSI BlueMotion, echipat standard cu sistem Start&Stop, care permite obţinerea unui consum mediu anunţat mai mic cu 0,4 litri faţă de modelul standard.


Din punct de vedere dinamic, 1,2 TSI BlueMotion este o maşină corectă. Nu impresionează printr-un caracter sportiv pronunţat, dar nici nu vrea. Cine preferă sport, va alege motorul de 211 CP, nu pe cel de 105 CP. Pentru această motorizare vor opta cei care vor dori în primul rând un automobil confortabil, pentru plimbare, dar care să fie şi capabil să parcurgă un traseu în regim sport, fără a înregistra un consum ridicat. Pe parcursul testului desfăşurat atât în mediul urban cât şi extraurban, computerul de bord a raportat un consum mediu de 7,3-7,5 litri/100 km, valoare corectă având în vedere faptul că s-a rulat cu precădere în modul decapotat.


La drum lung Golf Cabriolet este foarte confortabil şi mai mult, în momentele în care caroseria se torsionează, la urcarea unei borduri de exemplu, nu scoate nici un sunet, nici decapotată nici cu soft-top-ul ridicat- un plus pentru Golf, în condiţiile în care această problemă este întâlnită la multe cabriolete.
Preţurile modelelor Golf Cabrio încep de la 21.056 de euro pentru un 1,2 TSI şi de la 1.4 TSI costă 24.362 euro. Acelaşi motor dar cu transmisie DSG 7 trepte costă 26.179 euro cu TVA.

Caracteristici tehnice
Model: VW Golf Cabriolet
Motor: benzină, 1,2 TSI , 105 CP, 175 Nm
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte
Acc. 0-100 km/h 11,7 secunde
Viteză maximă: 188 km/h
Consum mediu: 5,9 litri/100 km
Preţ (cu TVA): 21.056 de euro
Plus: acoperiş foarte rapid, imagine, confort, consum scăzut
Minus: portbagajul de numai 250 de litri

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels