Reducerea activităţii din cauza pandemiei, scăderea tarifelor din cauza presiunii costurilor şi Pachetul Mobilitate al Comisiei Europene, care prevede ca un şofer de camion să revină la bază din patru în patru săptămâni, iar camionul din opt în opt, determină transportatorii români să restrângă activitatea pe care o au în Vest.
„Noi avem mai multe divizii, avem depozite, transport de frig, sisteme de gaz, transportatoare. Cea mai mare divizie a noastră era cea de transport la prelată pe internaţional unde aveam contracte cu uzine auto precum Jaguar, Land Rover şi Aston Martin, iar noi făceam transporturi intracomunitare - Europa de Est, Anglia, Slovacia, Cehia, Ungaria şi România, exact tipul de transport vizat de Pachetul Mobilitate“, a spus Mircea Vlah, CEO-ul companiei de transport Dumagas.
Dincolo de Pachetul Mobilitate, în Vest presiunea pe cost a dus preţul per kilometru spre 0,8 euro/km.
„În Vest se pune foarte mare presiune pe cost, de aceea am şi oprit acolo o parte din camioane. Noi am păstrat acolo doar contractele unde noi eram Tier 1, unde noi eram primii în contract. Fabricile şi-au păstrat angajamentele şi am rămas acolo. Iar Pachetul de Mobilitate alături de scăderea tarifelor pune foarte mare presiune. Noi avem o flotă formată din 300 de remorci şi 100 de camioane cu tot cu şofer“, a spus Mircea Vlah.
„Avantajul nostru a fost că am închiriat camioanele în leasing operaţional şi am putut returna din acestea şi lucrăm cu tracţionişti pentru restul remorcilor“, a mai spus el.
Compania transportă alimente, de la carne, ouă, îngheţată, fructe, la toate tipurile de produse congelate şi refrigerate.
Motorul de creştere al companiei a fost asigurat de marile reţele de hipermarketuri, Kaufland, Carrefour, Lidl, ce au deschis noi magazine pe piaţa locală. Pe zona de FMCG transportatorul de marfă are contracte cu Colgate dar şi cu Beiersdorf, producătorul cremelor Nivea, potrivit ultimelor date.