Auto

Nicolas Maure, şeful Dacia: România poate fi câştigătoare şi în industrii foarte competitive

Nicolas Maure, preşe­din­tele şi directorul general al Automobile Dacia:

Noi deja ne gândim la viitoarea generaţie de Lo­gan, pe care vrem să o lansăm peste câţiva ani. În termen de zece ani de acum în­colo văd modelul Logan ca fiind o maşină cu stil di­ferit, în special în privinţa eficienţei ener­ge­tice. Toată lumea caută petrol acum peste tot şi chiar dacă se găsesc rezerve noi, va veni un moment în care resursele se vor ter­mina şi trebuie să luăm în considerare acest lucru.

Nicolas Maure, preşe­din­tele şi directorul general al Automobile Dacia: Noi deja ne gândim la viitoarea generaţie de Lo­gan, pe care vrem să o lansăm peste câţiva ani. În termen de zece ani de acum în­colo văd modelul Logan ca fiind o maşină cu stil di­ferit, în special în privinţa eficienţei ener­ge­tice. Toată lumea caută petrol acum peste tot şi chiar dacă se găsesc rezerve noi, va veni un moment în care resursele se vor ter­mina şi trebuie să luăm în considerare acest lucru.

Autor: Corina Mirea, Bogdan Alecu

20.06.2014, 00:08 398

Din cele 2,45 de milioane de maşini asamblate anul trecut de Dacia şi Renault peste un milion sunt realizate pe platforma Logan, lansată pentru prima dată în producţie în uzina Dacia de la Mioveni în iunie 2004.

Brandul Logan a ajuns să fie produs şi sub mărcile Renault, Nissan în Mexic şi Mahindra în India, dar şi în Iran, sub numele de Tondar şi chiar în Rusia sub marca Lada, în versiunea de caroserie MCV.

Din iunie 2004 şi până la 1 iunie 2014, Grupul Renault a produs în total la nivel global peste 5,83 de milioane de automobile ce au la bază platforma Logan, pornind de la uzinele din America de Sud, Africa, Europa şi Asia, fiind printre foarte puţinele automobile comercializate în aceeaşi formă la nivel global. Cu toate că sunt produse pe alte continente, toate modelele realizate pe platforma Logan au la bază colecţii CKD (maşini dezasamblate) fabricate în România.

Inginerii români lucrează deja la un nou Logan

Mai mult, tot Logan i-a determinat pe cei de la Renault să investească în centrul Renault Tech­no­logie Rou­manie, al doilea cel mai mare centru de testare al france­zilor după cel de la Paris, ce pune România nu doar pe harta construc­torilor auto, pozi­ţio­nată în prezent pe locul opt la nivel european, ci şi în liga ţărilor unde sunt proiectate de la zero auto­mobilele.

Motiv pentru care, cu toate că au trecut doi ani de când a fost lansată cea de-a doua generaţie a modelului, inginerii deja lucrează la viitoarele modele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO