Auto

Preţurile mai mici la maşini atrag clienţii din Europa de Vest

Preţurile mai mici la maşini atrag clienţii din Europa de Vest

Autor: Bogdan Alecu

13.02.2011, 23:47 134

Ofertele şi discounturile din piaţa auto locală au atrasclienţii din Europa de Vest şi la nivelul anului 2010 potrivitdealerilor locali, maşinile vândute în România fiind mai ieftinedecât cele din Franţa sau Germania. Situaţia se înregistrează atâtla nivelul mărcilor de volum, cât şi în cazul celor premium.

"În ceea ce priveşte vânzările BMW în România, au existat cazuriîn care am avut clienţi din Germania care au venit să cumpere dinRomânia deoarece aici preţurile erau mai mici. Totodată vorbim decazuri izolate şi nu de un volum semnificativ", a spus MichaelSchmidt, preşedintele Automobile Bavaria, cel mai mare dealer BMWde pe piaţa locală.

Spre exemplu, un BMW X6 xDrive30d costă în România 49.800 deeuro fără TVA cu opţionale de aproape 4.000 de euro, în Germaniaacesta porneşte de la aproape 50.000 de euro fără TVA şi fărădiscount. În cazul mărcilor de volum, un Hyundai i30 faceliftporneşte în România de la 9.600 de euro fără TVA, în timp ce înGermania acelaşi automobil pleacă de la 13.000 de euro, fărăTVA.

"În Europa de Vest dealerii de maşini noi au avut o problemă custocurile pe măsură ce constructorii auto au redus producţia, iaraceştia au preferat să aibă mai puţine maşini pe stoc, pentru areduce cheltuielile", a spus Nicolae Sorescu, şeful diviziei auto agrupului Rădăcini, care deţine dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet,Citroën, Mazda şi Suzuki. În condiţiile în care dealerii de maşinisecond-hand din Europa de Vest au înregistrat o creştere avânzărilor de maşini către ţări est-europene precum România,aceştia au utilizat banii obţinuţi pentru achiziţia de stocuri,vândute ulterior pe piaţa proprie, potrivit lui Sorescu.

Pe fondul taxei de poluare, care de la 1 ianuarie se aplicăinclusiv pentru automobilele Euro 5, dealerii nu vor maiînmatricula stocuri pentru a le reexporta ulterior. "În generaldealerii trebuie să înmatriculeze maşinile pentru a le reexporta,altfel riscă probleme cu reprezentanţa. Dacă acum trebuie săplătească şi o taxă suplimentară, mulţi vor prefera să le vândănumai pe piaţa locală", a spus şeful Rădăcini.

Dacă în 2009 Kia şi Hyundai erau mărcile auto cu cel mai mareprocent din vânzări care nu se regăsea în înmatriculări, anultrecut locul acestora a fost luat de Chrysler, SsangYong şi Dodge,cu peste 70% din vânzări la export. În 2009 cea mai mare diferenţăîntre vânzări raportate şi înmatriculări se regăsea în cazul mărciiKia, de aproape 70%. În acest an în cazul mărcii coreeneînmatriculările au depăşit cu patru unităţi numărul vânzărilor. Pede altă parte, în cazul Hyundai, aproximativ 44% din maşinilevândute nu se regăsesc şi în înmatriculări, în cazul în care lanivelul anului 2009 acest procent depăşea nivelul de 55%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO