Auto

Primul tren privat care oferă cele mai bune condiţii şi leagă vestul ţării de Bucureşti porneşte din Arad

Primul tren privat care oferă cele mai bune condiţii...

Autor: Ciprian Boitiu

02.02.2017, 17:55 3771

Compania AstraTranscarpatic, care oprezează cursa privată dintre Arad şi Bucureşti, face parte din grupul de firme Astra Vagoane Călători Arad, controlat de omul de afaceri Valer Blidar, şi foloseşte vagoane produse de compania românească din Arad şi o locomotivă închiriată de la o companie românească, întreaga garnitură fiind vopsită în culorile galben şi verde.

"Avem plăcerea de a vă anunţa că în data de 02.02.2017 va pleca din staţia Arad la ora 20.30 trenul nr 15532 cu destinaţia Arad – Simeria – Sighişoara – Braşov - Bucureşti Nord. Momentan biletele de călătorie se pot achiziţiona doar în tren de la personalul specializat. De asemenea, vă informăm că începând cu a doua jumătate a lunii februarie călătorii vor avea posibilitatea de a-şi rezerva locurile online", a anunţat compania care operează cursele, Astra Transcarpatic SRL.

Trenul oferă condiţii peste cele oferite de către CFR, vagoanele fiind dotate cu sisteme de informare a pasagerilor, sisteme de entertainment audio-video, cu internet, prize pentru curent electric, instalaţii performante de aer condiţionat şi încălzire. Vagoanele sunt dotate cu GPS.

„Trenul, care este o concepţie proprie a companiei, oferă condiţii deosebite, peste tot ceea ce avem acum în ţară. Printre dotări se află vagoane de dormit dotate cu duşuri, condiţiile de transport vor fi ca în avion, în sensul că vom servi, la vagonul de dormit clasa I, sandvişuri, cafea, apă, incluse în preţ, la cuşetă doar cafea şi apă. Va avea însoţitori de bord şi interior luxos", a declarat corespondentului MEDIAFAX omul de afaceri Valer Blidar, acţionarul majoritar al grupului de firme ASTRA, în momentul anunţării ofertei.

Trenul pleacă din Arad joi, la ora 20.30 şi ajunge la Bucureşti a doua zi la ora 10.00, după o călătorie de 13 ore. La întoarcere, călătoria începe la ora 21.07 şi ajunge la Arad la 10.08, după 13 ore şi un minut.

Preţul pentru o călătorie de la Arad la Bucureşti este cuprins între 107 lei şi 240 lei.

Potrivit companiei, trenul poate circula cu viteze de 160 şi 200 de kilometri la oră, însă este limitat de infrastructura CFR pe care o foloseşte.

Prima garnitură care pleacă joi seara către Bucureşti va fi formată din locomotivă şi patru vagoane, iar din luna mai fiecare garnitură va avea câte şase vagoane.

Pentru început, trenul circulă la fiecare două zile, iar din 21 februarie va circula zilnic.

Investiţia în conceperea trenului, a companiei de transport şi a operaţionalizării rutei se ridică la aproape 20 de milioane de euro, iar odată cu lansarea cursei compania a oferit 50 de locuri de muncă.

"Ideea mi-a venit de la desele reclamaţii şi nemulţumiri ale călătorilor din România, care spuneau că în afară sunt trenuri care oferă condiţii de lux, şi am vrut să demonstrăm că şi noi putem oferi asemenea condiţii. Afirmaţiile priveau transportul în Germania sau în Franţa, care oferă condiţii deosebite şi am vrut să demostrăm că aceste condiţii deosebite, poate chiar mai deosebite decât în altă parte, pot fi efectuate şi în România. Sigur, fiind o firmă privată şi fără niciun sprijin din partea nimănui, finanţarea a fost limitată. Dar, uşor-uşor, vom creşte. În această vară vom porni cu altă pereche de trenuri. Vrem să ieşim spre Viena. Vestul ţării nu are nicio legătură cu Viena, de exemplu. Avioanele au fost sistate. Ca să ajungi cu avionul în Austria, la Viena, trebuie să treci prin Germania. Sau să mergi cu maşina. Sigur, este important ca să te urci seara târziu într-un vagon de dormit şi să te trezeşti dimnineaţa, să îţi faci treaba la Viena şi să vii înapoi seara următoare", a mai declarat corespondentului MEDIAFAX omul de afaceri Valer Blidar.

Potrivit sursei citate, în această vară compania intenţionează să îşi includă în portofoliu şi ruta Arad-Constanţa, iar apoi Timişoara - Baia Mare sau Timişoara – Viena.

În următorii doi ani, când o parte din coridorul Paneuropean IV Arad-Bucureşti va fi modernizat, Blidar crede că o călătorie cu trenul ar putea ajunge să fie mai rapidă decât cu avionul.

"În următori doi ani, unde se va finaliza moderizarea coridorului Panueuropean IV Arad – Bucureşti vom circula cu 160 de kilometri la oră, ceea ce înseamnă că timpul va fi redus, va fi chiar mai scurt decât drumul cu avionul, dacă ai în vedere două ore înainte la aeroport, timpul zborului şi apoi drumul de la aeroport până în oraş", a mai declarat Valer Blidar.

Conform site-ului companiei, S.C. ASTRA Vagoane Călători S.A. are ca obiect de activitate principală construcţia şi reparaţia materialului rulant. ASTRA Vagoane Călători S.A. şi-a dezvoltat capabilitatea sa tehnică şi acoperă prin compartimentele sale toate domeniile necesare fabricării de material rulant.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO