Auto

Toyota Prius, masina anului in Europa. Ce va face Dacia in Romania?

24.11.2004, 00:00 45



Modelul Toyota Prius a fost ales "Masina Anului 2005 in Europa", fiind primul autoturism cu propulsie hibrida din lume care primeste acest premiu.



Rezultatul este cu atat mai important pentru producatorul nipon, cu cat diferenta dintre Toyota Prius si ceilalti concurenti ai sai a fost cea mai mare din ultimii sase ani, mai exact de cat prima generatie Ford Focus castiga acelasi titlu, in urma cu sase ani.



Toyota Prius si-a depasit ceilalti concurenti, reusind sa stranga 406 puncte, fata de 267 de puncte, cat a avut modelul clasat pe locul doi, Citroen C4.



Toyota Prius este primul autoturism cu propulsie hibrida produs in serie mare si a fost lansat pentru comercializare in Europa la inceputul anului acesta, urmand ca pe ansalmblul acestui an sa fie vandute peste 8.000 de unitati, valoarea ce s-ar putea dubla anul viitor.



Anul trecut Masina Anului in Europa a fost desemnat modelul Fiat Panda, care a fost urmat in clasament de modelul Mazda3 si de Volkswagen Golf.



Celelalte finaliste ale competitiei Masina anului 2005 in Europa au fost, in afara Toyota Prius si Citroen C4, Ford Focus, Opel Astra, Renault Modus, Peugeot 407 si BMW Seria 1.



O parte dintre aceste modele se vor regasi si in cadul competitie de pe piata romaneasca.



In Romania competitiei "Masina Anului 2005" va avea loc la inceputul lunii viiotare. Cele zece autoturisme care vor participa in finala, au fost desemnatde juriul competitiei, in ordine alfabetica, Citroen C4, Dacia Logan, Fiat Idea, Hyundai Tucson, Kia Picanto, Mitsubishi Colt, Opel Astra, Peugeot 407, Seat Altea si Skoda Octavia.



Astfel, pentru prima data de la lansarea competitie de pe piata romaneasca, o marca locala, Dacia are prin modelul Logan sanse reale de a catsiga aceasta competitie.



Anul trecut, castigatoarea competiie a fost Fiat Panda, care a fost urmata l amica distanta de modelul Honda Accord si Toyota Avensis.



Editia din acest an a evenimentului din Romania va fi organizata in comun, pentru a doua oara, de cele doua asociatii ale jurnalistilor care s-au implicat si in anii anteriori in desfasurarea manifestarii - APAR (Asociatia Presei Auto din Romania) si UZEAR (Uniunea Ziaristilor si Editorilor Auto din Romania).



an anul 2000 au fost organizate doua competitii "Masina Anului in Romania", una de catre APAR si a doua de catre UZEAR, ambele organizatii revendicand legitimitatea manifestarii proprii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO