Auto

Ultimele pregatiri pentru Salonul Auto de la Paris

15.09.2004, 00:00 16



Chiar daca are loc pe pamant european, salonul de la Paris ii face pe americanii de la Ford sa se simta ca acasa. Ford a anuntat pentru editia din acest an a salonului parizian cateva premiere.



Cea mai asteptata este fara indoiala prezenta noului model Ford Focus. Exista insa noutati si pentru Ford Fiesta Transit, dar si o serie de motorizari noi pentru modelele din gama producatorului american.



Vedea standului Ford va fi fara indoiala noul model Focus. Dupa 6 ani de la lansare si 4 milioane de unitati comercializate in intreaga lume, versiunea initiala a lui Ford Focus se tine inca destuld e bine in topurile de vanzari europene.



Ca intotdeauna, ambitia iniginerilor Ford este sa depaseasca performantele primei generatii. Iar aceasta inseamna pentru ei o mai buna implicare a soferului in timpul condusului, dar si cresterea calitatii finisajelor si caroseriei.



Cu un look ce aduce aminte p ealocuri de modelul de clasa superioara Mondeo, noul Ford Focus va fi disponibil la lansare in trei din cele patru variante de caroserie in care era disponibil precedentul Focus. Este vorba de varaianta cu trei usi, cea cu cinci usi si varianta "de familie". Varianta in patru usi va fi disponibila abia anul viitor.



Stilul inconfundabil al lui Ford Focus, cu designul sau distinctiv a fost pastrat. Astfel, cei de la Ford spun ca spre deosebire de alte matini, noul Ford Focus este tot un Focus (aluzie la unele dintre modelele frantuzesti, care variaza foarte mult in materie de design de la o generatie la alta, ajungand sa isi piarda personalitatea).



In varianta standard, Focus este echipat cu air bag-uri frontale si, optional, cu airbag-uri laterale si airbag-uri perdea, care se deschid pentru a asigura protectia in cazul unui impact lateral.



O data cu noul Focus debuteaza si versiunea motorului Duratec Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Technology) de 1,6 litri cu 115 cai-putere, ca parte a unei serii mai largi de motorizari.



Noul Ford Fiesta ST, recent adaugat gamei automobilelor Ford este prezentat la Paris inaintea lansarii sale de la sfarsitul lui 2004. Dezvoltat de echipa Ford TeamRS, nopul Fiesta ST este echipat un motor care dezvolta nu mai putin de 150 cai-putere.



Un alt model sport bazat pe Fieste este si Fiesta S (este evident de unde vine prescurtarea, nu?). Chiar daca nu este la feld e puternic precum Fiesta ST, modelul Fiesta S ofera doua motorizari Duratec de 1,6 litri pe benzina si 100 cai-putre, precum si noul motor Duratorq 1,6 litri TDCi de 90 cai-putere.



Doua noi motoare si o noua cutie de viteze in sase trepte sunt de acum disponibile si pentru gama Transit, incluzand aici o noua versiune de varf a motorului Duratorq TDCi de 2,4 litri si 137 cai-putere. O noutate o constituie si motorul Duratorq TDCi de 2,4 litri si 115 cai-putere.





Renault, pe teren propriu



Aflati pe teren propriu, francezii profita la randul lor de pe urma salonului de la Paris. Pana acum s-a afirmat in special Renault. Cu sapte masini care au primit calificative mxime (cinci stele) la testele de impact EuroNCAP, Renault a pregatit special pentru Paris micutul model Modus, cea mai mica masina care a primit cinci stele la testele de impact desfasurate de organismul independent de testare.



"Micuta masian cu inima mare" va fi insotinta la standurileproducatorului francez de noua gama Twingo, dar si de noul Clio.



Noua gama Twingo include echipamente si culori noi, si seria speciala Twingo Kenzo, care aduce o nota de exotic. Cu noua cutie de viteze robotizata, Twingo este acum cel mai economic vehicul din gama Renault echipat cu un motor pe benzina.



Concept car-ul Fluence va reprezenta la randul sau un punct de atractie pentru standul producatorului francez avand in vedere designul de coupe cu veleitati sportive.



Pentru cei pasionati de modelele de competitie, Renault a anuntat ca va prezenta la Paris ultimele creatii ale departamentului Reanult Sport Technologies.





Volkswagen, cu tot grupul



Nemtii de la Volkswagen au pregatit si ei cateva noutati pentru salonul de la Paris. Noul Audi A4 si Seat Toledo in premiera mondiala pentru clienti, dar si varianta sportiva a Volkswagen Golf - GTI, si break-ul noii Skoda Octavia.



Daca in toamna trecuta la salonul auto de la Frankfurt a fost prezentata a cincea generatie a modelului Volkswagen Golf, pentru aceasta toamna nemtii au pregatit varianta sportiva a modelului - Golf GTI.



Noul Golf GTI este echipat cu un motor turbo care va dezvolta nu mai putin de 200 de cai-putere.



Cel mai recent GTI continua povestea inceputa in anul 1976. Atunci, prima generatie Golf GTI, echipata cu un motor de 110 cai-putere, a avut un "tiraj" de 5.000 de exemplare. Aproape patruzeci de ani mai tarziu, GTI se afla la a cincea generatie. Dar la fel ca si prima generatie, actualul Golf GTI este disponibil in oua varianted e caroserie, cu trei si cinci usi.



Inca o dovada a importantei acestui model este faptul ca sigla GTI este apreciata de 93,2% din europeni si 98,5% din germani cu o prescurtare a modelului Golf, si implicit, a marcii Volkswagen.



Motorul prezent pe noul Volkswagen Golf GTI utilizeaza tehnologia FSI. Aceasta ii permite ca la cei 2.000 de centimetri cubi sa dezvolte 200 de cai-putere si sa ofere un cuplu maxim de 280 Nm disponibil intre 1 800 si 5 000 rpm.



Echipat cu o cutie de viteze manuala in 6 trepte, noul Golf GTI accelereaza noul Golf GTI ajunge de la 0 la 100 km/ora in 7,5 secunde, viteza maxima anuntata fiind de 235 kilometri pe ora. Motorul Euro 4 are un consum mediu de 8.0 litri la 100 de kilometri.



GTI este disponibil si cu o cutie de viteze secventiala care permite atingerea vitezei de 100 de kilometri pe ora in mai putin de sapte secunde de la plecarea de pe loc.



Noul Audi A4 este la randul sau asteptat la standul producatorului german.



Placerea condusului, tehnologia superioara, stilul incitantsi un nivel al luxului menit sa satisfaca orice cerere la nivelul masinilor din gama de top. Aceastea sunt doar o parte din atuurile noii generatii a celei mai vandute serii ale marcii Audi - este vorba despre modelele A4, A4 Avant si S4.



Faptul ca A4 se afla la o noua generatie este evident de la prima privire. Partea frontala a suferit modficari semnificative, imprumutand grila trapezoidala pe care a adus-o in premiera fratele sau mai mare, noul A6 si care se pare ca devine noua identitate vizuala a marcii.



Tehnologia inglobata in aceste modele se ridica la asteptarile pe care le ai de la o marca precum Audi.



Aspect exterior mai dinamic, gama de motorizari performante, care dezvolta pana la 255 de cai-putere, dar si o varianta S4 care dezvolta nu mai putin de 344 CP, acestea sunt in cateva cuvinte noutatile cu care vine A4.



Noul Toledo, va fi prezentat la randul sau la salonul auto de la Paris, insa la standul Seat.



Toledo este, dupa Altea, cel de-al doilea model al noii generatii SEAT. Conceput de SEAT in cadrul Audi Brand Group, Toledo are toate trasaturile noii tendinte in design a marcii spaniole.



La doua luni dupa introducerea sa ca prototip la Salonul Auto de la Madrid, noul Toledo este pregatit de comercializare incepand cu toamna acestui an. Prin Toledo, SEAT redefineste conceptul clasic al limuzinei pentru a oferi mai multa versatilitate, functionalitate si spatiu.



Noul model este disponibil cu patru motoare diferite, doua pe benzina de 2 litri (150 cai putere) si 1,6 litri (102 cai-putere) si doua pe motorina - 2 litri TDI (140 cai-putere) si 1,9 litri (105 cai-putere).
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO