Auto

Vânzările de maşini premium accelerează de două ori mai repede decât piaţa

Vanzarile de masini premium accelereaza de doua ori mai repede decat piata

Autor: Bogdan Alecu

09.03.2011, 23:50 42

Piaţa premium a înregistrat un avans de peste 30% în primeledouă luni ale acestui an, potrivit statisticilor jucătorilor din auto, la aproape 700 de unităţi. Astfel, maşinile din segmentulsuperior de preţ s-au apropiat ca rate de creştere de cel alvehiculelor comerciale, care în acelaşi interval au urcat cuaproximativ 50%, la 2.000 de unităţi.

"Vânzările din segmentul premium vor cunoaşte o accelerare şimai puternică din luna martie, dar nu este suficientă ca să sejustifice optimismul din piaţă", a spus Viorel Niculescu, carecontrolează dealerul Jaguar Land Rover ATT şi care între 1992 şi2005 a deţi­nut funcţia de director general al Romcar, fostulimportator Ford pe piaţa locală, parte a Ţiriac Holdings.

Cea mai vândută marcă premium a fost în primele două luni Audi,cu 230 de unităţi, în creştere cu aproape 60% faţă de perioadasimilară a anului trecut, urmată de BMW cu 172 de maşini, înscădere cu opt procente, şi Mercedes-Benz, care aproape şi-a dublatvân­zările. Pe de altă parte, în acelaşi interval al anului trecut,vânzările Audi scădeau cu aproape 30 de procente, cele aleMercedes-Benz cu 46% în timp ce BMW creştea cu 22%.

La nivelul anului 2010 cea mai bine vândută marcă a fost BMW, cuaproape 1.600 de maşini vândute, în creştere cu aproape 40% faţă deanul anterior, în timp ce Audi creştea cu 2%, iar Mercedes-Benzscădea cu 2,4%.

"Anul acesta vom vedea o accelerare a vânzărilor pe segmentulpremium. O componentă importantă o are şi preţul maşinilor, care ascăzut suficient de mult pentru a putea fi comparat cu celpracticat de mărcile de volum", a subliniat Alin Tapalagă,directorul general al Porsche Inter Auto (PIA), divizia de retailauto a Porsche România, cel mai mare jucător de pe piaţaimporturilor de maşini.

Potrivit şefului PIA, în cazul Audi o influenţă puternică asupravânzărilor a avut-o noul A6, limuzina de clasă mare aconstructorului german, dar şi A4 şi SUV-ul Q7. "Estimăm ca înurmătoarele luni A6 să ajungă la un total de 20% din vânzările Audiîn showroomurile PIA", a spus Tapalagă. La nivelul anului trecut,modelul A6 reprezenta mai puţin de 7% potrivit statisticilorAsociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA),fiind A4, cu 420 de unităţi.

În cazul mărcii britanice Land Rover, vânzările au crescut înprimele două luni cu 64%, la 25 de unităţi, cea mai mare creşterefiind înregistrată de modelele din segmentul superior de preţ.

"În cazul Range Rover vânzările se dublează, dar volumele rămânîn continuare mici. Acum ne confruntăm cu o nouă problemă, cea astocurilor. Importatorul a men­ţinut preţurile maşinilor la unnivel scăzut, dar nu sunt suficiente maşini pentru a acopericererea", a spus Niculescu.

O a doua problemă a dealerilor de maşini premium este acumnumărul mai scăzut al intrărilor în service, pe măsură ce clienţiisunt tot mai atenţi la costuri.

"Chiar şi în segmentul premium vedem acum criza în service.Clienţii nu mai vin să repare orice zgârietură, ci doar pentrulucruri mai serioase şi astfel s-a ajuns ca şi service-urile săaibă încasări în scădere cu două cifre", a subliniat ViorelNiculescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO