În urmă cu aproape zece ani gama VW nu includea niciun SUV. În ultimul deceniu însă constructorul german a lansat un SUV full size - Touareg, unul compact - Tiguan şi mai nou un crossover Passat Alltrack. Printre acestea şi-a făcut loc şi Amarok, un pick-up off-roader special proiectat pentru cei ce au de transportat diverse încărcături inclusiv pe teren accidentat.
Din punct de vedere dinamic, maşina se comportă exact aşa cum ne-am aşteptat. În lipsa încărcăturii, dar şi a tracţiunii pe puntea din spate, maşina are tendinţa de a "fugi" imediat, dar "abaterea" de la traiectoria dorită se corectează foarte uşor. Direcţia este una pentru o utilitară care rulează mai mult la viteze mai scăzute şi pe drumuri accidentate. Acest lucru a fost de apreciat pe off-road, dar nu prea mult pe autostradă. Pe teren accidentat consolele scurte şi garda la sol mai mult decât generoasă, alături de anvelopele de off-road. Am urcat porţiuni de pământ acoperite cu pietriş fără probleme. Mai mult, la dispoziţie aveam şi reductorul şi diferenţialele blocabile în condiţiile în care se rula pe un teren foarte accidentat. În afară de capabilităţile în off-road, maşina se încadrează perfect în garajul cuiva care are o casă la ţară. Se pot transporta fără probleme de la pomi fructiferi la materiale de construcţii. În ceea ce priveşte preţul, Amarok porneşte de la sub 30.000 de euro, însă echipat "premium" poate ajunge şi la peste 40.000 de euro.
Volkswagen Amarok Double Cabin
Propulsie: diesel L4, 1.968 cmc, tracţiune integrală, transmisie manuală cu şase trepte, 163 CP la 4.000 rpm, 400 Nm la 1.500 rpm
Performanţe: 0-100 km/h 11,1 s, viteză maximă 181 km/h, consum mediu 7,6 l/100 km, emisii CO2 199 g/km.
Preţ: de la 28.901 euro cu TVA
Plus: design, interior de SUV, nu de utilitară, capacitate mare de transport.
Minus: direcţie imprecisă la peste 120 km/h.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels