Bănci și Asigurări

Afacerile EFG Retail Service stagneaza din cauza incetinirii vanzarilor de electrocasnice

Afacerile EFG Retail Service stagneaza din cauza incetinirii vanzarilor de electrocasnice

Philippos Karamanolis, director executiv EFG Retail Service

23.01.2007, 13:34 31

EFG Retail Service, societatea de creditare detinuta de grupul financiar EFG Eurobank si Bancpost, a acordat anul trecut finantari in valoare de 70 de milioane de euro si estimeaza acelasi nivel si pentru 2007.
"Valoarea finantarilor realizate anul trecut a inregistrat o mica scadere fata de 2005, in principal din cauza faptului ca afacerile noastre depind foarte mult de retail si in 2006 vanzarile totale in magazinele de electronice si electrocasnice, telefoane mobila au fost sub nivelul 2005. Pentru anul acesta estimez ca vom inregistra acelasi volum al finantarilor", a declarat pentru ZF Philippos Karamanolis, director executiv EFG Retail Service.
Alti factori care au determinat scaderea finantarilor, in opinia lui Karamanolis, sunt scaderea ponderii finantarilor prin credit in aceste magazine si inasprirea reglementarilor BNR in ceea ce priveste creditarea.
Suma medie finantata de EFG Retail Service se situeaza in jurul valorii de 500 de euro, la un numar de 140.000 de credite acordate in 2006.
Principalele produse ale celor de la EFG Retail Service sunt cardul Euroline si, din octombrie anul trecut, cardul Promptactive, un produs pentru care clientul nu are de platit rate fixe lunare, dar poate plati oricat poate in fiecare luna, dar daca vrea sa plateasca mai mult plateste o penalizare.
"E un credit mai flexibil. Acum avem doua produse standard. Dar avem si campanii pe care le facem in timpul anului, de genul cumpara acum platesti mai tarziu, adica cumperi un produs acum si poti plati peste sase luni, de exemplu", a explicat Karamanolis.
EFG Retail Service nu intentioneaza sa-si diversifice portofoliul de produse in acest an, dar mizeaza pe o extindere in provincie. "Este important pentru noi sa ne extindem cooperarea cu comerciantii din alte domenii: mobila, materiale de constructii si sa ne imbunatatim prezenta in afara Bucurestiulul. Anul acesta vom pune accent pe distributie", a afirmat Karamanolis, care si-a format o echipa din sapte oameni de vanzari la nivel national.
EFG Retail Service colaboreaza cu 1.000 de magazine printre care Altex, Germanos, Depozitul de Calculatoare, EuroGSM. Firma are o cota de piata de 15-20%, potrivit propriilor estimari.
Karamanolis afirma ca operatiunile din 2006 nu au adus o crestere a profitabilitatii, ba dimpotriva.
"Fata de 2005 rata profitului a scazut din cauza competitiei si cred ca in 2007 va ramane la acelasi nivel ca anul trecut. Incercam sa ne pozitionam ca un grup agresiv, iar pentru noi cota de piata este importanta", a mai spus Karamanolis.
Actionarii EFG Retail Service sunt EFG Eurobank, cu o participatie de 80%, si Bancpost, cu 20%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO