Grupul italian UniCredit mizează pe creşterea veniturilor şi a profitului în anii următori, dar şi pe reduceri de costuri, investiţii şi digitalizare, şi va oferi acţionarilor cel puţin 16 mld. euro ca dividende în numerar şi acţiuni, în perioada 2021-2024, conform noului plan strategic anuţat ieri într-o teleconferinţă de Andrea Orcel, CEO al UniCredit.
„Prioritatea-cheie a planului strategic este transformarea modelului de business din punct de vedere operaţional şi din punct de vedere financiar“, a spus Orcel, care a ajuns în acest an la conducerea grupului italian UniCredit. Italianul în vârstă de 57 de ani a fost în trecut CEO al băncii de investiţii UBS.
UniCredit mizează pe o creştere a veniturilor, eficienţă a costurilor şi alocare optimă a capitalului, după cum reiese din declaraţiile şefului băncii.
Concret, este vorba despre stimularea performanţei financiare prin intermediul a trei pârghii: eficienţa costurilor în timp ce este finanţată transformarea digitală şi investiţii în afacere; alocarea optimă a capitalului şi creşterea veniturilor nete de aproximativ 2% pe an.